Min mamma dricker för mycket
Hej, ville bara kolla om de var någon som vet vad man ska göra åt en förälder som dricker lite för mycket. Jag är en tjej på 19 som börjar bli lite irriterad och oroad över min 51 åriga mamma, hon har i några år börjat ta att glas vin till maten eller på en fredag lördag men nu är de nästan varje dag innan hennes mamma tragiskt nog gick bort rörde hon sällan alkohol överhuvudtaget men nu har hon har ändrat från att köpa flaska till Box för flaskan är för liten. Hon säger att hon blir tröttare och tröttare ju mer kvällen går och självklart ju mer glasen töms. Jag vill gärna hitta en lösning så att min lillasyster inte behöver göra de jobbat jag gör nästan varje helg för att inte få henne att somna vid köksbordet. Jag flyttar nämligen efter sommaren och just nu känns de som att jag flyttar för att lämna att på henne (vilket är inte fallet) men jag börjar tappa lusten och orken. Både jag och syster vill ha våran mamma tillbaka igen. Så om de är någon som vet vad man kan göra åt saken självklart i långsam takt så svara
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-22 02:53
Jag gör nästan varje dag ska de vara