• Med två små

Funkar nån av dessa klänningar på festen?

Blir väldigt tacksam för lite hjälp!

Jag ska på en stor fest med mitt jobb och klädkod är kavaj.

Jag har följande alternativ:
    1. En svart klänning i chiffong med strassdekoration i midjan.
    2. En svart fodralklänning från 60-talet med tyg som ser ut som nån slags svart tjock spets.
    3. En grön spetsklänning med brunt skärp.
    4. En vit klänning som är längre i bak och har svart krage och svart knappslå av märket STHLM. Genomskinligt övermaterial och sen en vit underklänning.
    5. En ljusrosa klänning i två lager från H&M.

Alla är knälånga men den rosa är på gränsen till för kort. Helst skulle jag vilja ha klänning nr 1 men mina kollegor reagerade med att den var för festlig när jag berättade om den. Vad tror ni skulle funka bäst? Jag tycker att det är sjukt svårt att veta vad som passar sig!

• Svar på tråden Funkar nån av dessa klänningar på festen?
  • Felidae

Svårt att avgöra utan att se bilder. På beskrivningarna låter det som om vilken som helst skulle passa, utom den sista som du själv tycker är för kort.

• Dejtande

1,2 eller 3 om det är klädkod kavaj, men bilder skulle underlätta. Hellre överklädd än underklädd är min filosofi och du kan ju alltid tona ner det genom att hålla en låg profil på smycken, smink och skor. Tror du kommer att bli supertjusig oavsett vad du väljer!!

• Med två små

Tack så jättemycket för svaren! Av nån anledning funkar det inte att lägga in bilder från min mobil just nu men jag ska testa i morgon!

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Dejtande

Nu blev det enklare! Personligen skulle jag ha valt spetsklänningen med lite balla accessoirer till, i andra hand den svarta med strass och i tredje hand den vita, men alla tre är heeeelt ok, så jag tycker du ska välja efter den du känner dig snyggast i. :)

• Med två små
    Dejtande skrev 2014-06-22 21:25:46 följande:
    Nu blev det enklare! Personligen skulle jag ha valt spetsklänningen med lite balla accessoirer till, i andra hand den svarta med strass och i tredje hand den vita, men alla tre är heeeelt ok, så jag tycker du ska välja efter den du känner dig snyggast i. :)

Tack så mycket! Jag håller med dig, jag kör på spetsklänningen. Den svarta m strassdekoration är för stor över bysten så jag tycker att den i spets sitter bättre. Jättesnällt att du tog dig tid att svara!
    Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
Svar på tråden Funkar nån av dessa klänningar på festen?