bätre villkor försäkringen till autistisa
Hej ! Tack jag alla för stöd! Jag har Hemförsäkring genom Svenska Kommunalarbetareförbundets avdelning Skåne Folksam. o min son är medlem i. Jag har jobbat i hemtjänst. Han är 22 åring o fick autism diagnosen i november-2001 i 10 åring ålder. Allt börjar när gick honom i kommunal skolan i Malmö och den rekommendera mig att ta honom till BUP-Barn Ungdomen. Jag undra mig varför skolan eller läkaren i BUP har inte frågade mig om jag o min son hade någon typ av Försäkringen innan de ställa Autism diagnosen-PD-NOS. Jag bodde innan i Danmark. Hans pappa är svenska men har ingen kontakt. Jag 3 frågor:t. ex det är omöjligt att veta om ett barn födas med autism, så diagnosen utreda efter. Så, jag börjar med Folksam i 2002.
> Om ett barn få någon typ av komplikationer p.g.a. i sjukhuset vill att födsel gå på normal sätt men efter långa försökt timmar gjord kesarian, och syrebrist kan påverkade barns hjärna ,,eller? Det har händ att vänta jag många timmar typ 2 dagar lidande men tack o lov han födas i livet, tacka för det! Försäkring i allmänhet försäkra någon barn som födas i denna fall? Vad kan ni rekommendera i min son fall för att han få tecknad försäkring från Folksam? Annars vilken n försäkringen känner ni som har bättre villkor till autistiska barn?