• hurtänktedunu

Jag är så jävla bitter. När sätter det igång?

Åh jag känner mig så grinig och sur och förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen egentligen. BF på tisdag men vill så gärna ha ut bebisen nu.
    Känns som att ALLA runt om en som väntar barn får tidigare. med min tur så kommer jag väl gå över 2 veckor.
    fick hinnsvepning i onsdags, var då öppen 3 cm väldigt mjuk tapp av det som var kvar.
    slemproppen lossnade igår. Dessa saker gör ju att man får igång hoppet men det gör ju även att man går och mår skit istället.
    vaknar varje morgon och är lika besviken varje gång att man inte känner något. usch vad jag känner mig bitter nu och tycker synd om dom runt om mig.
    har haft molande värk i svanken och mensvärk till och från. Men nej ändå händer inget.

Vad ska jag göra för att inte känna så här egentligen?

• Svar på tråden Jag är så jävla bitter. När sätter det igång?
  • Malima

Försök hitta på saker att göra på dagarna, så att det inte blir en enda lång väntan!

• nica

Bf+11 idag! Haft en jobbig graviditet eftersom du fått hinnsvepning redan?

• hurtänktedunu
    nica skrev 2014-06-20 22:53:23 följande:

Bf+11 idag! Haft en jobbig graviditet eftersom du fått hinnsvepning redan?

Nope inte alls. har haft en optimal graviditet utan några som helst problem. känner mig inte ens gravid nu trots att jag är höggravid. Men fick det för att jag bad om det och bara är så jävla less och uppgiven nu.
  • nica

Oki, skönt att du haft en bra graviditet iaf Första barnet? Förstår att de är jobbigt att vänta (har som sagt väntat länge nu på min envisa bebis)

Hoppas de sätter igång för dig snart och att du slipper gå över.

• hurtänktedunu
    nica skrev 2014-06-20 23:24:22 följande:

Oki, skönt att du haft en bra graviditet iaf Första barnet? Förstår att de är jobbigt att vänta (har som sagt väntat länge nu på min envisa bebis)

Hoppas de sätter igång för dig snart och att du slipper gå över.

yes det är första barnet. hade man haft en sedan innan så känns det ju ändå som att man inte hade haft lika mycket tid för att älta allt. så hoppas slippa detta nästa gång. haha
    ja jag hoppas det. får en till hinnsvepning på måndag om hon inte kommit innan dess. men man får ju verkligen upp hoppet när man vet att man är öppen och allt är mjukt och fint och slemproppen lossnat. men ja känns som jag hoppas lite för mycket
  • Lindsey Egot the only one

De brukar säga att efter en hinnsvepning brukar det upp till fyra dagar innan det sätter igång. Har det inte gjort det så brukar de göra en ny. Och så räknar de med samma tid och efter två hinnsvepningar brukar barnet komma.

• solskenskaka

Fick tipset av bm att efter hinnsvepning och slempropp ta varma bad. Jag tog ett bad under kvällen och sen ett umder natten när jag fick lite värkar och vips på morgonen var det dags att åka in! Vet inte om det är vetenskapligt direkt men kanske värt att testa :) kram och lycka till med bebis!

• hurtänktedunu
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-21 01:17:30 följande:

De brukar säga att efter en hinnsvepning brukar det upp till fyra dagar innan det sätter igång. Har det inte gjort det så brukar de göra en ny. Och så räknar de med samma tid och efter två hinnsvepningar brukar barnet komma.

åh vad skönt att höra. har gått 4 dagar i morgon då så hoppas på en bebis. annars blir det som sagt en ny svepning på måndag. då jävlar får denna unge fan komma ut. trodde aldrig jag skulle bli så här bitter faktiskt.
  • hurtänktedunu
    solskenskaka skrev 2014-06-21 01:37:19 följande:

Fick tipset av bm att efter hinnsvepning och slempropp ta varma bad. Jag tog ett bad under kvällen och sen ett umder natten när jag fick lite värkar och vips på morgonen var det dags att åka in! Vet inte om det är vetenskapligt direkt men kanske värt att testa :) kram och lycka till med bebis!

det ska jag absolut göra. men svepningen gjordes ju i onsdags men det kanske inte spelar någon roll?
    Tack för tipset i alla fall.
  • Ninnimehr

Får man/ber om hinnsvepning hos barnmorskan? Jag är jätte sugen på att få en!! Har haft panik vissa dagar för att bebis aldrig vill komma. Massa oregelbundna förvärkar :(

• hurtänktedunu
    Ninnimehr skrev 2014-06-21 12:23:07 följande:

Får man/ber om hinnsvepning hos barnmorskan? Jag är jätte sugen på att få en!! Har haft panik vissa dagar för att bebis aldrig vill komma. Massa oregelbundna förvärkar :(

vad jag har förstått det så är det rätt få barnmorskor som är villiga att göra det och speciellt på mvc. min vanliga bm vill inte göra det. hon som gör det är barnmorskan som jag går till varje vecka för akupunktur. hon sätter även nålar varje gång för att förbereda kroppen inför förlossning och starta igång saker.
    man får vara nåldyna men ja jag vet inte om det hjälper men det känns bra. som sagt jag har haft lite förvärkar men inte jobbiga så men ändå är jag ju öppen en bit och väldigt mjukt och tappen har minskat så ja jag hoppas att det är det.
    förstår paniken. känns jättejobbigt. har du gått över?
  • Linda Marie

Hej! Har du varit på något ultraljud den senaste tiden? Bebisar kan bli rätt stora när man går mycket över tiden. Min 3:a kom 8 dagar efter BF och vägde 5,2 kg! Gjorde också en hinnsvepning någon dag efter BF men det satte ändå inte igång!

• hurtänktedunu
    Linda Marie skrev 2014-06-21 16:01:39 följande:

Hej! Har du varit på något ultraljud den senaste tiden? Bebisar kan bli rätt stora när man går mycket över tiden. Min 3:a kom 8 dagar efter BF och vägde 5,2 kg! Gjorde också en hinnsvepning någon dag efter BF men det satte ändå inte igång!

risken för stor bebis är nog inte speciellt stor. för det första har det aldrig fötts en bebis över 3100g i vår släkt. har jätteliten mage och ett sf mått på typ 33 så barnmorskan tror verkligen inte på en stor bebis och sen så har jag inte gått över än heller.
  • Ninnimehr
    hurtänktedunu skrev 2014-06-21 15:36:53 följande:

vad jag har förstått det så är det rätt få barnmorskor som är villiga att göra det och speciellt på mvc. min vanliga bm vill inte göra det. hon som gör det är barnmorskan som jag går till varje vecka för akupunktur. hon sätter även nålar varje gång för att förbereda kroppen inför förlossning och starta igång saker.

man får vara nåldyna men ja jag vet inte om det hjälper men det känns bra. som sagt jag har haft lite förvärkar men inte jobbiga så men ändå är jag ju öppen en bit och väldigt mjukt och tappen har minskat så ja jag hoppas att det är det.

förstår paniken. känns jättejobbigt. har du gått över?

Ok va segt. Inne på bf nu men jag är så jäkla otålig! Min bm sa att dom inte gör förens v42+0 på sjukhuset :s om en vecka kommer jag inte att klara det nå mer så hoppas att bebis tänker komma nu! :(
  • hurtänktedunu

tack för alla råd tips och stöttning. kan säga att det behövdes, vet inte om det var badet eller städandet eller vad det var men i måndags så föddes vår fina lilla prinsessa. hon kom 5 dagar före bf och värkarna började så smått komma 3 dagar efter svepningen. började på natten där efter 3:e dagen.
    underbart då min bm skrämt upp mig med att 70% av förstföderskor går över. så glad att jag slapp. nu är vi hemma och har det bra. amningen fungerar och vi hoppas hon går upp i vikt, ska tillbaka på koll idag då hon vägde 2880 när hon kom men 2680 när vi åkte hem.

• Linda Marie

Grattis till din flicka, skönt att höra allt gick bra och du slapp vänta så länge!

Svar på tråden Jag är så jävla bitter. När sätter det igång?