Anonym (Frågat) skrev 2014-06-20 16:07:45 följande:
Har du själv frågat vad folk ska göra?
Jag ordnade själv en tillställning och bjöd in nästan 20 vänner. Det var bara 3 som kunde komma, men alla tre ångrade sig idag och skulle göra annat i stället.
Anonym (C) skrev 2014-06-20 16:32:00 följande:
Du har säkert massa vänner som även de sitter ensamma och tror att alls andra
är på stora midsommarfester :) Du har inga föräldrar eller syskon du kan fira med? Dina vänner? Ditt barns vänner?
Min mamma firar med sin kille (killen går alltid före hennes barn och barnbarn oavsett om de har varit tillsammans i 2 veckor eller 2 år). Min syster bor i en annan stad, och det är lite samma situation med killen där.. Har ingen kontakt med min pappa. Resten av familjen är helt splittrad och mina vänner firar med sina familjer eller andra vänner.
Anonym (samma här) skrev 2014-06-20 16:16:20 följande:
Kram på dig ts! Vi är också ensamma. Vi är visserligen en familj, men det känns hårt ändå. Ingen frågar vad vi ska göra, har inga direkt att umgås med. Hade varit roligt, inte minst för barnens skull. Gamla vänner hör vi aldrig av, fast vi har försökt. Sitter här
och känner mig ledsen.
Ska försöka gå ut och plocka lite blommor iallafall, så sonen får en krans.
Tack! Trodde att det skulle kännas lite bättre om jag fick höra att jag inte var ensam om det, men det suger faktiskt att veta att det är fler som har det såhär.. :/ Oroa dig inte för formuleringen, jag förstår skillnaden, du menar att ni är en kärnfamilj? Jag inbillar mig att det hade känts bättre om jag hade en partner, men kanske inte. Det är inte kul att bli utesluten oavsett.. Kram till dig med!
Anonym (Kille) skrev 2014-06-20 16:56:33 följande:
Är också ensam, har dessvärre börjat vänja mig vid det midsomrar och många andra helger. De få vänner
jag har har numera familjer och då blir man lätt kvar.
Det låter inte kul :/ Kan du inte hoppa in och fira med någon av dina vänner? Eller är barnen ett problem för dig? Varför firar inte du med familjen?