• Anonym (Ensam)

Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?

Ännu en högtid som bör firas med de nära och kära, och här sitter jag och 4-åringen alldeles ensamma. 4-åringens fråga: Varför vill ingen fira med oss?
    Jag bröt ihop och bara ryckte på axlarna för jag har inget bra svar på det.. 

Så nu sitter jag här på familjeliv och undrar om det finns fler än jag som av någon anledning har blivit uteslutna och sitter ensam ikväll..?

• Svar på tråden Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?
  • Anonym (Frågat)

Har du själv frågat vad folk ska göra?

• Anonym (samma här)

Kram på dig ts! Vi är också ensamma. Vi är visserligen en familj, men det känns hårt ändå. Ingen frågar vad vi ska göra, har inga direkt att umgås med. Hade varit roligt, inte minst för barnens skull. Gamla vänner hör vi aldrig av, fast vi har försökt. Sitter här och känner mig ledsen. Ska försöka gå ut och plocka lite blommor iallafall, så sonen får en krans.

• Anonym (samma här)

Förlåt för klumpig formulering, ts! Ni är ju såklart också en familj... *förlåt*

• Anonym (C)

Du har säkert massa vänner som även de sitter ensamma och tror att alls andra är på stora midsommarfester :) Du har inga föräldrar eller syskon du kan fira med? Dina vänner? Ditt barns vänner?

• Anonym (Kille)

Är också ensam, har dessvärre börjat vänja mig vid det midsomrar och många andra helger. De få vänner jag har har numera familjer och då blir man lätt kvar.

• Anonym (?)
    Anonym (Frågat) skrev 2014-06-20 16:07:45 följande:

Kanske jobbigt för TS att fråga såna saker. Alla är inte rättfram och på. Kan bli jobbigt om man faktiskt har frågat en eller två och dom har annat att göra. Man kanske inte vill verka tjatig och att alla ska veta att man är ensam. Finns faktiskt folk som inte har någon att umgås med. Och TS är ju ofrivilligt ensam.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Frågat) skrev 2014-06-20 16:07:45 följande:

Jag ordnade själv en tillställning och bjöd in nästan 20 vänner. Det var bara 3 som kunde komma, men alla tre ångrade sig idag och skulle göra annat i stället. 
    Anonym (C) skrev 2014-06-20 16:32:00 följande:

Du har säkert massa vänner som även de sitter ensamma och tror att alls andra är på stora midsommarfester :) Du har inga föräldrar eller syskon du kan fira med? Dina vänner? Ditt barns vänner?

Min mamma firar med sin kille (killen går alltid före hennes barn och barnbarn oavsett om de har varit tillsammans i 2 veckor eller 2 år). Min syster bor i en annan stad, och det är lite samma situation med killen där.. Har ingen kontakt med min pappa. Resten av familjen är helt splittrad och mina vänner firar med sina familjer eller andra vänner.
    Anonym (samma här) skrev 2014-06-20 16:16:20 följande:

Kram på dig ts! Vi är också ensamma. Vi är visserligen en familj, men det känns hårt ändå. Ingen frågar vad vi ska göra, har inga direkt att umgås med. Hade varit roligt, inte minst för barnens skull. Gamla vänner hör vi aldrig av, fast vi har försökt. Sitter här och känner mig ledsen. Ska försöka gå ut och plocka lite blommor iallafall, så sonen får en krans.

Tack! Trodde att det skulle kännas lite bättre om jag fick höra att jag inte var ensam om det, men det suger faktiskt att veta att det är fler som har det såhär.. :/ Oroa dig inte för formuleringen, jag förstår skillnaden, du menar att ni är en kärnfamilj? Jag inbillar mig att det hade känts bättre om jag hade en partner, men kanske inte. Det är inte kul att bli utesluten oavsett.. Kram till dig med!
    Anonym (Kille) skrev 2014-06-20 16:56:33 följande:

Är också ensam, har dessvärre börjat vänja mig vid det midsomrar och många andra helger. De få vänner jag har har numera familjer och då blir man lätt kvar.

Det låter inte kul :/ Kan du inte hoppa in och fira med någon av dina vänner? Eller är barnen ett problem för dig? Varför firar inte du med familjen?

• Anonym (Hej)

Jag o sambon 26 vs 28 år gamla sitter ensamma. Hade ett socialt liv innan vi träffades så känns ganska hårt..

• Bunny on speed

Sitter själv.

Jag är en sådan som aldrig blir bjuden. Aldrig varit på halloweenparty eller nyårsfest heller. Aldrig satt min fot på en kräftskiva.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Jo)

Också ensam med barn men jag är oftast själv 365 dagar om året så för mig känns det kvitt eller dubbelt, mest tråkigt för barnet på andra högtider som jul tex .Väldigt glad jag har barnet så gjorde något kul för barnet .....Tror att ensamhet är något man vänjer sig vid sen när det är en vana så känns det ingenting att va ensam utan mest jobbigt med folk .

Svar på tråden Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?