• Bunny on speed

Jag söker en studie om fett

Finns det någon (troligen mer populärvetenskaplig) studie om att äta fett? Läste precis att man inte går upp i vikt av fett och ser genast framför mig ett försök i stil med Supersize Me. Fast med andra ingredienser då.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Svar på tråden Jag söker en studie om fett
  • Mandel

Ska du bara äta fett eller menar du studier där man ätit nästan 0 kolhydrater och istället ätit fullfeta produkter?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Bunny on speed

Någon måste ju ätit LCLF extrem med massa fett långt över rekommenderade kalorier tänkte jag

• Mandel
    Bunny on speed skrev 2014-06-20 16:24:57 följande:

Någon måste ju ätit LCLF extrem med massa fett långt över rekommenderade kalorier tänkte jag

Fast det finns det väl inga studier på? Finns sällan studier på extrema koster eller matintag mer än typ supersize me och så Paolo Robertos variant på samma tema - skräpmat.
  • Bunny on speed
    Mandel skrev 2014-06-20 21:36:25 följande:
    Fast det finns det väl inga studier på? Finns sällan studier på extrema koster eller matintag mer än typ supersize me och så Paolo Robertos variant på samma tema - skräpmat.

Synd. Fann detta fascinerande, jag trodde att överskott av kalorier, och fett är ju kalorifyllt, ledde till att kroppen lagrar fett.
  • Mandel
    Bunny on speed skrev 2014-06-20 22:13:33 följande:

Synd. Fann detta fascinerande, jag trodde att överskott av kalorier, och fett är ju kalorifyllt, ledde till att kroppen lagrar fett.
    Finns bara enstaka personer som testat. Har för mig att det var ett tvillingpar där den ene åt ett kaloriöverskott på fett och den andre på vanlig kost och den på fett gick inte upp i vikt som brorsan gjorde.

Men inget vetenskapligt.

Ungefär som att personer med pollenallergi som utesluter citronsyra ur kosten och då blir symtomfria. Mängder av personer vittnar om det, men eftersom det inte finns någon vetenskaplig studie om det så är det ingen som rekommenderar det.
Svar på tråden Jag söker en studie om fett