• Anonym (Gråtande)

Hur kan soc göra en sådan bedömning?!

Jag har idag fått hem en kopia på den vårdnads/boendeutredning som soc gjort i den tvist jag och mitt ex har ang vår dotter.

Han har under årens lopp varit under utredning för misshandel av barnet och blivit polisanmäld av soctjänsten under deras utredning.

Brutit umgängesavtal ochb ehållit barnet utan att meddela var de befunnit sig samt div hot osv mot mig.

Idag kom utredningen och soc bedömer att vi ska ha fortsatt gemensam vårnad och barnet sitt stadigvarande boende hos honom.

HUR är det möjligt?!!

Och är detta = vad TR kommer dömma?

(vi har ett interimistiskt beslut där jag fått det stadigvarande boendet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-19 08:16

Jag har vid närmare granskning hittat vissa sakfel samt konstaterat att hela stycken rörande barnets pappa är kopierade ur snabbyttrandet.

Får soc göra så?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-23 09:50
    Jag har nu tagit kontakt med expertis som åtar sig att granska sådana här utredningar just för att se om det har skett några fel.
    Det kostar några kronor men det kan det vara värt att få veta om jag bara är väldigt partisk eller om det faktiskt är helt uppåt väggarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-23 16:41
    Efter kontakt med ansvarig handläggare samt en anmälan till IVO skall de göra en bedömning på om de faktafel jag påtalat samt anmälan till IVO skall skickas vidare till tingsrätten.
  • Svar på tråden Hur kan soc göra en sådan bedömning?!
  • Anonym (Gråtande)

Går det få till stånd någon sorts granskning av den utredning som gjorts??

• Långbenopluto

Men hur har dom gjort bedömningen av dig? Du måste ha gjort nåt värre om dom har bedömt honom som en bra föräldrer.....

• Anonym (Gråtande)
    Korpen skrev 2014-06-18 17:20:39 följande:

Men hur har dom gjort bedömningen av dig? Du måste ha gjort nåt värre om dom har bedömt honom som en bra föräldrer.....

Jag har inte hållit barnet hemma utan tillåtit henne att träffa sin pappa genom dagumgänge och senare övervakat umgänge.
    Det är den enda kritik som finns mot mig, att jag inte brutit rådande umgängesavtal och därigenom ev utsatt henne för risk.
  • Flygfotogen
    Korpen skrev 2014-06-18 17:20:39 följande:

Det undrar jag också.
  • Anonym (Gråtande)
    Flygfotogen skrev 2014-06-18 17:22:43 följande:
    Det undrar jag också.

Det skrev jag ju nyss.

Att eftersom jag inte brutit deras umgänge har jag antingen inte skyddat barnet ELLER ljugit om misshandeln.

• Anonym (Gråtande)

Snälla!

Det måste finnas någon som har några stöttande ord? Jag går sönder här...

• Anonym (fråga!)

Fråga din handläggare hur de har kommit fram till beslutet. 
    Vi som sitter här kan omöjligt veta vad beslutet grundas i. Vi känner ju inte till ert liv och omständigheterna runtomkring. 

• Anonym (Gråtande)

Nej det har ni iof rätt i...

Hur ofta går TR rakt av på socutredningen?

Jag inser när jag läser att de som skött denna utredning verkar tro att jag ljuger om barnets blåmärken, rädlsa osv samtidigt som de ändock lyft fram att hon verkar vara väldigt bunden vid mig då de sett oss båda tillsammmans.

Plockar man bort hela misshandelsbiten så kvarstår faktum; barnets pappa bor kvar där vi bodde som sambos och barnet går kvar på det dagiset.

• Anonym (Gråtande)

Jag har vid närmare granskning hittat vissa sakfel samt konstaterat att hela stycken rörande barnets pappa är kopierade ur snabbyttrandet.

Får soc göra så?

Svar på tråden Hur kan soc göra en sådan bedömning?!