Amma eller ej
Har funderingar på att ej amma.. Mjölken rinner på (vecka 30+1) men har bekanta som både ammar och inte ammar. Barnen mår lika bra men smidigheten att kunna dela på detta är ju enormt skön ändå. Hur resonerar du som BM?
Har funderingar på att ej amma.. Mjölken rinner på (vecka 30+1) men har bekanta som både ammar och inte ammar. Barnen mår lika bra men smidigheten att kunna dela på detta är ju enormt skön ändå. Hur resonerar du som BM?
Hej! Som bm tycker jag att det är bra om man kan amma däremot är det inte amning till varje pris.
Jag valt att amma mina fyra barn länge för deras skull med immunförsvar, allergier, tarmludd osv och även för min då det är smidigt, jag har inte behövt resa mig upp från sängen, slipper tänka på vad jag äter, jag har alltid det med mig, man blir pigg av hormonerna, slipper mens och det är helt gratis.
Jag tycker att var och en ska avgöra själv vad man vill göra och tycker inte att man ska bli ifrågasatt därefter. Man är inte en bättre eller sämre mor oavsett vad man gör. väljer du att inte amma kan jag i alla fall råda dig att ge den nyttiga råmjölken de första dagarna.
Lycka till
Då jag inte hunnit diskutera saken med min egen bm än så hur blir det om jag är laktosintolerant.
Får barnet i sig "vad det ska" då?
Vill ju inte att barnet ska bli känsligt med..
Är iofs bara känslig så äter en del laktosprodukter..
Eller har det ingen betydelse kanske?
Tack för svar och ha en fin midsommarhelg!
:)
Hej! Det saknar betydelse. Ha det gott