• Amanda84

Sover bara 3-4 timmar i sträck

Jag är gravid i vecka 38. De senaste två veckorna har jag inte kunnat sova mer än 3-4 timmar i sträck. Det längsta jag har sovit var i förrgår då jag lyckades komma upp i fyra timmar och fyrtiofem minuters sömn. Jag vaknar pigg (och vrålhungrig) äter något och kan absolut inte somna om. Efter 6-7 timmar är jag trött igen men kan bara i undantagsfall slumra till lite kort. Jag känner mig som en zombie större delen av dagen och det är bara efter de fyra timmarnas sammanhängande sömn som jag är pigg under några timmar.

Är det fler som har det som jag? Jag börjar fundera på om det är ett sätt för kroppen att ställa om sig vid mindre sömn när bebisen kommer, samtidigt är jag livrädd att förlossningen skall starta när jag inte har sovit på 20 timmar och att jag därmed inte skall orka med den. Hur är det för er andra?

• Svar på tråden Sover bara 3-4 timmar i sträck
  • Malima

Så hade jag också inför förra förlossningen. Dessutom hade jag förvärkar natten innan förlossningen drog igång så jag sov inget den natten. Men jag orkade ändå!!! Vila så mkt du kan på dagarna!

Nu sover jag tack och lov mer eller mindre hela nätterna, med något avbrott för att gå och kissa och en blivande storebror som vill krypa ner emellan oss! Försöker ändå vila så mkt det går på dagarna, har bf om tre veckor.

• Hoppfull84

själv hade jag sån foglossninsgsmärta att jag inte kunde sova mer är 20-40 minuter utan att vakna med ett skrik helt svettig och med hjärtklappning. detta trots citodon. Jag tror inte jag fick någon djupsömn alls på de sista 4 månaderna.
    hade minnesluckor och talbortfall och alla möjliga konstiga sömnbrist symptom.

vi fick tillslut godkänt igångsättning i v 40 och då fick jag äntligen nån medicin som tog udden av smärtan! den natten sov jag faktiskt nästan 6 timmar utan att vakna, sen gick förlossningen som en dans!

att sedan behöva vakna var 3e timme för att amma var en barnlek för mig, så långa perioder hade jag inte sovit på länge hehe.
    men kan dock inte rekommendera att ställa klockan var 20 mnut bara för att vänja in sig, ingen bra metod (=

• ebbozz

så länge :P
    jag sover ca 1-1,5timmar i sträck, sen är det toabesök eller vändning som är ett helt projekt =(

• Korpfan

Samma för mig. Längsta sovpasset jag haft på 3 månader var 90 minuter. :( kissar lika många gånger som det finns timmar på dygnet. Vaknar av smärta när jag vänder mig i sömnen.

Svar på tråden Sover bara 3-4 timmar i sträck