• Anonym (Ta kontakt)

Att ta kontakt med ordförande för en liten lokal jag inte är välkommen till

Gjorde en grej mot två personal. Kom på att jag måste ta kontakt med ordförande för en viktig grej jag kon på att jag måste ta upp med. Blir detta som att begå brott mot medling. Eller hur blir det? Tack på förhand! Jag är trots allt osäker o. Det gäller för själva lokalen eller mot endast dessa två personal. Jag kan nog ta upp med ordföranden? Det måste väl få vara okej. Skulle det skada något om jag ringer upp ordföranden?

• Svar på tråden Att ta kontakt med ordförande för en liten lokal jag inte är välkommen till
  • Anonym (Ta kontakt)
    Anonym (va) skrev 2014-06-18 10:15:17 följande:
    fattar inte?

Kanske var lite otydlig. Jag gjorde en grej som tyvärr polisen fick komma och hämta mig från en liten lokal jag var aktiv i. Dessa två personal talade om att de inte vill ha kontakt med mig. Men nu kom jag på att jag måste ta upp med ordföranden alltså lokalens ordföranden för en sak skönt. Jag anser är oerhörd viktig. Om jag kontaktar ordföranden blir det då som brott mot medling eller hur blir det? Kan jag kontakta ordföranden för att ställa frågor och ta upp det viktiga saken? Utan problem? Tack på förhand!
  • Kjell2
    Anonym (Ta kontakt) skrev 2014-06-18 10:24:15 följande:

Kanske var lite otydlig. Jag gjorde en grej som tyvärr polisen fick komma och hämta mig från en liten lokal jag var aktiv i. Dessa två personal talade om att de inte vill ha kontakt med mig. Men nu kom jag på att jag måste ta upp med ordföranden alltså lokalens ordföranden för en sak skönt. Jag anser är oerhörd viktig. Om jag kontaktar ordföranden blir det då som brott mot medling eller hur blir det? Kan jag kontakta ordföranden för att ställa frågor och ta upp det viktiga saken? Utan problem? Tack på förhand!

Om de sagt att de inte vill ha kontakt med dig bör du nog undvika att ta kontakt direkt. Använd i så fall en mellanhand.
  • Venenum
    Anonym (Ta kontakt) skrev 2014-06-18 10:24:15 följande:

Har du fått något förbud från polis? Har ordförande bett dig att inte ta kontakt?
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • Anonym (Ta kontakt)
    Venenum skrev 2014-06-18 10:29:55 följande:
    Har du fått något förbud från polis? Har ordförande bett dig att inte ta kontakt?
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<

Nej. Jag tolkar egentligen som om att jag borde undvika att ta kontakt mot personalen inte mot själva ordföranden. Varken ordföranden sagt något till mig eller polisen. Polisen sa endast som personalen sade. Polisen sa att de inte ville ha något med mig att göra. Det kan ju tolkas som om det gäller bara mot mina "offren". Men jag känner mig lite osäker. Om jag skulle begå brott mot medling. Kan jag använda det i rätten att jag inte visste. Om jag ringer de kanske ordförande säger direkt att hen inte vill prata med mig. Visserligen skulle jag känna en sorg. Men då har jag fått informationen att jag inte får ta kontakt med någon i lokalen.
  • Anonym (Ta kontakt)
    Kjell2 skrev 2014-06-18 10:28:52 följande:
    Om de sagt att de inte vill ha kontakt med dig bör du nog undvika att ta kontakt direkt. Använd i så fall en mellanhand.

Vadå mellanhand? Men deckarn ju också gälla endast mot dessa två personal och inte själva ordföranden. Jag finner att det är superviktigt att prata med ordföranden om en sak. :(
  • Kjell2
    Anonym (Ta kontakt) skrev 2014-06-18 10:35:22 följande:

Vadå mellanhand? Men deckarn ju också gälla endast mot dessa två personal och inte själva ordföranden. Jag finner att det är superviktigt att prata med ordföranden om en sak. :(
    Be någon annan kontakta ordförande och fråga om det är ok att du ringer.
  • Anonym (Ta kontakt)
    Kjell2 skrev 2014-06-18 10:37:56 följande:
    Be någon annan kontakta ordförande och fråga om det är ok att du ringer.

Jag känner mig så osäker. Men ändå känns det som on det skulle vara okej om man bara provade att ringa och se om ordföranden är intresserad av att tala med mig. Det finns väl inget brott i det. Eller? Det är trots allt förståligt att jag inte skall ta kontakt med personalen. Men ordföranden kan ju vara helt okej. Eller hur?
Svar på tråden Att ta kontakt med ordförande för en liten lokal jag inte är välkommen till