• vad göra åt granne

galen granne

Oj nu idag blev  det droppen!

Vi bor på landet i en stor villa med 3 flickor på  2 , 7 och 8 år.
    Vi har en stor trädgård där barnen såklart är ute o leker i.
    Nu är det så att vi haft problem med våra grannar (som inte har barn, de står nämligen och svär och skriker håll käften till barnen när de är ute och leker.
    Det har hänt upprepade gånger när jag varit ute, inte så att de har pratat med oss om att de har problem med det innan eller så heller.
    Dels har det hänt när vi har haft besök av vänner och familj.
    För en tid sedan gick jag och min sambo in till dem för att fråga vad de höll på med, och deras svar var att de var ok för dem att stå och gapa så till dem, vi fick fråga flera ggr om de kunde komma o ta det med oss vuxna i första hand och till slut gick de med på det.
    Men så idag så stog hon på andra sidan häcken så jag sa till barnen att vi skulle gå lite längre bort, då började hon tjattra igen och bråka och då kunde jag inte hålla mig, alltså idag skrek inte barnen.
    Men ändå skulle hon lägga sig i o tjaffsa.
    Jag sa i alla fall vad jag tyckte, kanske lite för mycket och gick in med barnen.
    Nu vet jag inte vad vi ska göra det går ju liksom inte ens att prata med dem och antar att de stör sig på mer än bara barnen.

Någon som varit i liknande situation eller någon med förslag på en lösning av problemet?
  • Svar på tråden galen granne
  • kickan01

Nej det har jag inte. Men helt krasst är det ju så här: (enligt mig) Antingen vill du ha grannar, och får då tåla att de låter lite och på normala tider på dygnet. Eller, får du flytta så du inga grannar har och slipper störa dig.
    Om man väljer att bo nära andra märks det eller hur?

• Jättekul

Det låter helt otroligt. Har aldrig hört något liknande. Har inga råd att ge, tyvärr.

• Amanda84
    kickan01 skrev 2014-06-17 23:09:05 följande:
    Nej det har jag inte. Men helt krasst är det ju så här: (enligt mig) Antingen vill du ha grannar, och får då tåla att de låter lite och på normala tider på dygnet. Eller, får du flytta så du inga grannar har och slipper störa dig.
    Hur hjälper det svaret TS?

Jag tycker att du går in och pratar med dem varje gång de skriker "håll käften" åt barnen. Säg att du inte vill att de skall lära barnen sådana ord, för en dag kanske barnen skriker så tillbaka. Upprepa att du vill att de kommer och ringer på och pratar med er om barnen stör, ifall de inte kan tilltala barnen hyfsat och artigt.
  • glassen
    kickan01 skrev 2014-06-17 23:09:05 följande:

Bara för att man har grannar ska man inte behöva tolerera att de är otrevliga! I detta fall låter det mer som grannarna stör sig på att barnen leker än att TS stör sig.
    Jag tycker att TS ska säga till dem på skarpen. Det är inte ok att bete sig på detta sätt. Fråga dem varför de inte gillar barn.
Svar på tråden galen granne