galen granne
Oj nu idag blev det droppen!Vi bor på landet i en stor villa med 3 flickor på 2 , 7 och 8 år.
Vi har en stor trädgård där barnen såklart är ute o leker i.
Nu är det så att vi haft problem med våra grannar (som inte har barn, de står nämligen och svär och skriker håll käften till barnen när de är ute och leker.
Det har hänt upprepade gånger när jag varit ute, inte så att de har pratat med oss om att de har problem med det innan eller så heller.
Dels har det hänt när vi har haft besök av vänner och familj.
För en tid sedan gick jag och min sambo in till dem för att fråga vad de höll på med, och deras svar var att de var ok för dem att stå och gapa så till dem, vi fick fråga flera ggr om de kunde komma o ta det med oss vuxna i första hand och till slut gick de med på det.
Men så idag så stog hon på andra sidan häcken så jag sa till barnen att vi skulle gå lite längre bort, då började hon tjattra igen och bråka och då kunde jag inte hålla mig, alltså idag skrek inte barnen.
Men ändå skulle hon lägga sig i o tjaffsa.
Jag sa i alla fall vad jag tyckte, kanske lite för mycket och gick in med barnen.
Nu vet jag inte vad vi ska göra det går ju liksom inte ens att prata med dem och antar att de stör sig på mer än bara barnen.
Någon som varit i liknande situation eller någon med förslag på en lösning av problemet?