• Anonym (orolig)

hur mycket är "ok" att blöda efter missfall?

Sitter och väntar på att gynakuten ska ringa upp, blev kopplad av 1177. Men de skulle ha ringt för länge sen, så jag chansar på att fråga här med. Missfallet började i onsdags med lite blod. På fredag natt hade jag jätte ont, låg vaken med typ förlossnings värkar. Sen dess har det blödit rätt mycket, men har klarat mig på max en binda i taget. Nu på em kom "allt" ut. En mega klump som satt fast länge, följt av massa små äckel klumpar. Sen dess har jag blödit konstant. Klarrött blod måste byta binda mellan fem och femton minuter. Är detta normalt? Är det ok eftersom det bara gått några timmar sen allt kom ut?

• Svar på tråden hur mycket är "ok" att blöda efter missfall?
  • Anonym (hm)

jag vet inte om det är individuellt kanske hur mycket man blöder vid missfall, men när jag gjorde abort av ofostrig graviditet i vecka 10 så behövde jag inte byta binda så ofta som du gjort nu. Känns som att du kanske borde åka in och kolla om allt kommit ut så du inte får en infektion

• Anonym (orolig)

Jag pratade med en nu som ringde upp. Jag var i vecka tolv glömde jag skriva. Hon sa att de är helt ok att blöda mycket efter man fått ut alla klumpar och så. Så idag och imorgon får jag blöda rikligt, sen ska det börja avta. Och börjar jag blöda mycket igen efter det skulke jag återkomma. Hon trodde att min kropp redan gjort klart allt, så vi hoppas på det. Har ingen lust att behöva in och skrapa eller nåt.

• Oroligaste

Hur har det gått för dig? Jag var i samma situation som dig i veckan som gick, förra onsdagen fick jag mitt missfall, men har fortfarande ont som en mensvärk och blöder som en mens. Hur hade du det efter?

Ta hand om dig!

• Anonym (orolig)

Alltså, det lugnade ned sig efter ett tag och slutade blöda efter hand. En månad efter så var det slut, sen böjade jag störtblöda igen, men trodde det kanske var mens. Sen försvann det efter en vecka, vsr borta några dagar, sen började det om igen. Har precis slutat blöda igen. Vet inte om det vat mens nu eller om det fortfarande är missfallet. Har ju gått j-ligt lång tid och jag är less och har stundtals varit svag. Har dåligt blodvärde sen graviditeten och börjar dessutom få svamp feån alla bindor i över en månads tid. Krya på dig och hoppas ditt går fortare över

Svar på tråden hur mycket är "ok" att blöda efter missfall?