Jag skulle möjligtvis ha en personlighetsstörning. Jag är beredd med att få den hjälp jag behöver för att må bra.
Jag skulle möjligtvis ha en personlighetsstörning. Vilket alltså betyder att jag tänker på ett visst sätt och kan bete mig på ett visst sätt. Denna sätt att vara, så finns det risk att jag förstör för mig själv.
Det var för mer än ett år sedan en psykolog skrev i min journal att jag skulle ha en personlighetsstörning. Det stod att jag kanske skulle ha antisocial eller narcissistisk personlighetsstörning. Det var bara för några veckor sedan som jag drog ur min journal och läste det. Till en början brydde jag mig inte särskilt mycket om saken utan det vara bara några ord som kanske stämde eller inte stämde. Ingenting som jag fick känsla över.
Men efter att ha tänkt efter så mår jag oerhörd dåligt. Och jag mår ännu sämre då jag har satt mig själv i klistret. En punkt är att jag har gjrt någonting som jag kanske kommer hamna i brott registret och få mitt straff. En annan punkt är att jag har gjort så jag inte får en chans tt parktisera i en förening jag är förtjust i, som jag absolut vil praktisera/jobba där. Men jag är inte välkommen där längre.
Jag känner mig till en viss grad av orättvist behandlad på grund av att jag inte är välkommen där. Men jag tänker samtidigt på om jag bara kunde spola tillbaks tiden och sett till att inte hamna där jag hamnade för att må dåligt.
Jag känner mig dessutom att de bör ta in min ursäkt och välkomna mig tillbaks till förening, då jag faktiskt var ödmjuk och snäll mot de i fyra månader, innan jag hamnade i hålan som fick mig att må dåligt.
Samt så känner jag att verksamhetsledaren bör också säga förlåt då det var hennes fel som gjorde att jag mådde dåligt, vilket därefter lede till att jag hamnade i klistret. Lite då & då känner jag en frustration på henne.
Men nu ser ni på vilket sätt jag tänker på ett ungefär. Och detta får mig att må dåligt. Om jag nu skulle ha en personlighetsstörning så är jag redo med att få hjälp.Göra en utredning för att se vad det är. därefter kan man veta hur man skulle kunna hjälpa mig.
Jag är faktiskt på god väg. Jag har vänt mig till kriscentrum för män. Och skall dit återigen nästa vecka.
Men finns mer hjälp lokaler som har öppet under sommaren? Denna Kris centrum för män kommer in på en semester tid om ett par veckor. Jag mår så pass dåligt att jag måste få hjälp så mycket som möjligt.
Jag har vänt mig till medling. Mina målsägare berättade att de egentligen inte vill ha någon rättegång, men de talade tyvärr om att de inte ville ha någon möte då de inte vill dra upp gammalt skit. Men de sa i alla fall att de hade gått vidare.
Jag skall till medlaren igen denna vecka. Där jag skall skriva ett brev. Förhoppningsvis skall jag vara välkommen tillbaks efter de har läst det. Jag är redo att starta om på nytt i föreningen vilket kommer få mig att må bättre.
Men jag är absolut redo med att få hjälp av en terapeut och därför skapar jag denna tråd. Jag måste ha hjälp helt enkelt!
Personlighetsstörning eller inte. Jag mår dåligt. Sedan gör jag saker, för att sedan känna mig orättvist behandlad när konsekvenser kommer på plats. Och så har jag önskan om att få förlåtelse. När jag inte får det. Mår jag ännu sämre.
Så snälla. Hjälp mig. Hjälp mig!
Tack på förhand!