• Anonym (VillJuInte!)

NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!

Jag och pojkvännen ska flytta ihop, eller rättare sagt så ska pojkvännen flytta hem till mig. Jag bor i en trea. Sovrum, vardagsrum, arbetsrum. Jag måste ha ett arbetsrum då jag jobbar hemifrån c:a 3 dagar i veckan (jobbar 7 dagar i veckan totalt) och tar emot klienter hemma på kontoret några gånger i månaden.

Min pojkvän anser att hans barn, som bor med honom varannan vecka, ska få mitt arbetsrum som sitt rum. Vi har världens vildaste diskussioner kring detta och han kan inte förstå varför detta inte är möjligt.

Hur kommer man vidare? Vad gör man?
    Han har inte pengar att varken stå på lån eller betala en halv kontantinsats för en ny bostad. Det har jag, men varför ska jag sälja min lägenhet för att köpa en större för hans barns skull? Borde inte det ligga i hans intresse?

Jag har inget emot barnet. Barnet är väldigt snällt och trevligt på alla sätt och vis. Så ni behöver inte hoppa på mig om att vara barnhatare eller liknande, tack.

• Svar på tråden NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!
  • Långbenopluto

Ni ska INTE flytta ihop förrän ni är helt överens om detta...... kommer ni inte överens kan ni inte bo ihop just nu.

• Anonym (VillJuInte!)
    Olympia skrev 2014-06-16 21:12:54 följande:
    Är det inte smidigare för er att vara särbo?
    Pojkvännen blir av med sitt andrahandskontrakt efter sommarn.
  • Anonym (C)

Hur tänkte ni göra annars? Ha er säng i vardagsrummet och låta barnet ta sovrummet som sitt rum? Det låter som en bättre idé så kan du ha kvar arbetsrummet. Kostnaden för det drar du av på firman antar jag, så inte blivande sambon behöver betala hyra för det.

• Långbenopluto
    Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 21:13:54 följande:
    Pojkvännen blir av med sitt andrahandskontrakt efter sommarn.

Men ni kan ju inte flytta ihop bara för det... han får söka annat boende!
  • Anonym (???)

Vart har du då tänkt att barnet ska sova och bo varannan vecka? 

Det låter som att ni inte bör flytta ihop

• Anonym (s)

Ni kan helt enkelt inte flytta ihop nu, så är det bara.

• Drottningen70

Hade du tänkt att barnet skulle bo inne hos er, det är ju en tänkbar lösning beroende på barnets ålder, men skulle du verkligen gilla det? Om du inte vill byta till nåt större gemensamt och inte heller ge upp arbetsrummet så låter det väl helt enkelt som att en ihopflytt inte är möjlig för er just nu.

• Anonym (VillJuInte!)
    Drottningen70 skrev 2014-06-16 21:23:00 följande:
    Hade du tänkt att barnet skulle bo inne hos er, det är ju en tänkbar lösning beroende på barnets ålder, men skulle du verkligen gilla det? Om du inte vill byta till nåt större gemensamt och inte heller ge upp arbetsrummet så låter det väl helt enkelt som att en ihopflytt inte är möjlig för er just nu.

Jag har en klädkammare full med skit som jag tänkte att pojkvännen kunde rensa ur för att göra plats åt sitt barn. Glömde skriva det.
  • Anonym (s)
    Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 21:27:44 följande:

Jag har en klädkammare full med skit som jag tänkte att pojkvännen kunde rensa ur för att göra plats åt sitt barn. Glömde skriva det.
    Har det rummet fönster?
Svar på tråden NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!