• paowra

får väldigt svåra ångest attacker.

hej! jag skulle behöva lite tips och råd om hur ni lindrar eran ångest.

nu för tiden kan jag inte ens åka med mina kompisar 3 km ifrån mitt hus, jag kan knappt gå till mina kompisar som bor runt om 500 meter ifrån mig vilket är väldigt jobbigt.
    jag har även blivit folk skygg av detta i och med att jag bara håller mig hemma.

allt började när jag var liten då jag hade EXTREMT svårt att sova borta eller att lämna mina föräldrar och även åka till kompisar eller träffa nya familjer. jag har aldrig varit blyg men att träffa nytt folk som jag sen ska stanna hos har jag haft väldigt jobbigt för mig. av ångest och stress och liknande får jag väldigt ont i magen vilket blir tufft för magen i längden. när jag var kanske 15 började jag få ont i magen på riktigt och tog även medeciner för min ADHD (concerta, ritalin) vilket sabbade min mage ennu mer. nu är jag 18 år och har ennu ondare i min mage idag och min ångest/stress/panik är riktigt dålig. jag har provat massa olika saker men inget tycks hjälpa! vad fan ska jag göra? :( 

ps. detta är VÄLDIGT kortfattat så vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för skulle jag skriva allt skulle det ta mig flera timmar så hoppas ni förstår lite vad jag skrev iallafall..

• Svar på tråden får väldigt svåra ångest attacker.
  • Eisa

Du måste prata med en läkare för att utröna vad som kan vara bästa hjälpen för dig.

• paowra

Jag har inte tagit hjälp för detta men jag har gått till Barn och ungdomspsyken i många år och jobbat med kbt för min adhd,tix och tvångstankar

• Långbenopluto
    paowra skrev 2014-06-16 19:55:44 följande:
    Jag har inte tagit hjälp för detta men jag har gått till Barn och ungdomspsyken i många år och jobbat med kbt för min adhd,tix och tvångstankar

Då måste du ta hjälp även för detta.
Svar på tråden får väldigt svåra ångest attacker.