Graviditetssymptom kvar - var det inte missfall?
Jag hade väldigt tydliga graviditetssymptom (halsbränna, ömma bröstvårtor, illamående, känningar i magen, ryggont) fram till drygt en vecka sedan då jag började blöda (och fick magvärk). Jag plussade starkare och starkare men symptomen försvann.
Var hos gyn igår för de ville se om jag hade (haft) utomhavandeskap, men allt såg tack och lov bra ut. De såg även något i magen men kunde inte säga om det var intakt eller om det var ett missfall.
Jag har fått lite, inte alls som innan, illamående igen. Det började i tisdags-onsdags (började blöda fredagen innan dess). Mest på förmiddagarna. Jag är lite öm i brösten (nu hela bröstet, inte bara bröstvårtan) men det vet jag inte om det beror på att det är ägglossningsdags (om jag nu inte är gravid).
Jag känner mig väldigt osäker och tycker det är jobbigt att inte veta om man ska/kan glädjas åt en graviditet eller om man ska acceptera missfall och försöka igen.
Kan man ha graviditetssymptom trots att man fått missfall för över en vecka sedan? Eller är det så att jag fortfarande kan vara gravid? Ja, vänta och se...jag vet, men jag tror att de som fått missfall kan förstå min oro och mina tankar.
Ser att det kommit flera trådar om upprepade missfall. Jag beklagar verkligen och hoppas så att det är er tur snart!