• Pompalens

Graviditetssymptom kvar - var det inte missfall?

Jag hade väldigt tydliga graviditetssymptom (halsbränna, ömma bröstvårtor, illamående, känningar i magen, ryggont) fram till drygt en vecka sedan då jag började blöda (och fick magvärk). Jag plussade starkare och starkare men symptomen försvann. 

Var hos gyn igår för de ville se om jag hade (haft) utomhavandeskap, men allt såg tack och lov bra ut. De såg även något i magen men kunde inte säga om det var intakt eller om det var ett missfall.

Jag har fått lite, inte alls som innan, illamående igen. Det började i tisdags-onsdags (började blöda fredagen innan dess). Mest på förmiddagarna. Jag är lite öm i brösten (nu hela bröstet, inte bara bröstvårtan) men det vet jag inte om det beror på att det är ägglossningsdags (om jag nu inte är gravid).

Jag känner mig väldigt osäker och tycker det är jobbigt att inte veta om man ska/kan glädjas åt en graviditet eller om man ska acceptera missfall och försöka igen.

Kan man ha graviditetssymptom trots att man fått missfall för över en vecka sedan? Eller  är det så att jag fortfarande kan vara gravid? Ja, vänta och se...jag vet, men jag tror att de som fått missfall kan förstå min oro och mina tankar.

Ser att det kommit flera trådar om upprepade missfall. Jag beklagar verkligen och hoppas så att det är er tur snart!

• Svar på tråden Graviditetssymptom kvar - var det inte missfall?
  • Yonndax

Man kan blöda rätt mycket utan att det är ett missfall. Vilken vecka är du i? Om du plussar och gun tycker det ser bra ut så får vi hoppas att du är gravid =) Är jättejobbigt att vänta jag vet men låter tyvärr inte som att du kan göra mycket annat.

Lycka till =) 

• Hoppfull84

tyvärr är det omöjligt att säga, jag antar att du ska tillbaka om en vecka för kontroll igen?

enda sättet att avgöra säkert är att kontrollera om fostret växer vecka för vecka m ultraljud, samt att jämföra stegringen av hormoner i blodet, över en två-treveckorsperiod.

Jag har varit med om både en miniblödning, vid kontroll fanns fostersäck, och "nånting" som var betydligt mindre än det borde varit i v 11. efter att ha kontrollerats en gång i veckan i tre veckor så konstaterades att fostret inte utvecklades, samt att mina hormoner inte stigit utan legat exakt stilla från vecka till vecka.dvs. att grav var avslutad, men kroppen hade inte fattat det ännu. ett sk. MA(missed abortion). Jag hade kvar alla symptom. och fick tillslut avsluta det hela med en medicinsk abort för att kroppen inte fattade själv.

sen har jag även haft massor med kraftiga-mindre blödningar,symptom som kommit och försvunnit men där fostret mått prima och dottern föddes utan problem vid 40veckor.

tyvärr är det bara vänta och se som gäller, men än finns det hopp!

• Pompalens

Detta är tidigt. Jag skulle ha BIM i tisdags ( den 10 juni) men började blöda fredagen innan. Enligt min app är jag (om det inte är missfall) i gravidvecka 6. Era svar ger mig ändå lite hopp. Hon såg ju faktiskt något och det är ju inte säkert att det var missfall. Ja, vänta och se. Tack för svar.

Svar på tråden Graviditetssymptom kvar - var det inte missfall?