UNG MAMMA - inte fått ägglossning/mens på 10 månader
EInte fått vare sig mens eller ägglossning efter att mitt andra barn dog. Jag åt visserligen inte särskilt bra - jag har tappat massvis med hår och rasati vikt.
Men jag har bättrat mig och äter varje dag. FNågon SÄRSKILT jag bör äta för att få ägglossning / mens ?
I vanliga fall brukar jag inte ha regelbunden ägglossning - i genomsnitt är det var tredje månad - ibland mer ibland mindre frekvent. Varje graviditet skedde i sensommaren och var dom enda tillfä'llena i mitt liv som jag faktiskt fick mens i tid efter förra menstruationen.....
Kan man vara mer fertil en viss tid på året? Eller bara slump??
Är 26 år så jag ska inte ha något problem. Tyvärr innebär det att jag heller inte tas på allvar riktigt. Jag har ju uppenbarligen inget problem med att bli gravid när jag väl har ägglossning.
Däremot får jag läkemedel som sänker hormonhalter i olika hög utsträckning. Har jag då inte rätt att testa hur det står till med det samt eventuellt få tillskott om något är onormalt?? OM inte annat för min fysiska och psykiska hälsa? (att barn är mitt primära syfte är inte relevant då för sjukvården - dom är skyldiga att möta mina bhov oavsett, inte sant?) MIn medicin leder uteslutande till hormonella rubbningar men orsakar större bekymmer för män som inte sällan är nere på knappt mätbara testosteron-nivåer. FÖr kvinnor varierar det och behöver inte märkas av mer än förändringar i menstrering möjligtvis? Jag blev med barn trots detta - så jag har inte lagt ner mycket tankar på den faktorn. Jag kan inte leva utan min medicinering om man säger så.....
Vad ska jag göra? Vi dör sakta här i detta tomrum?