• Chiquita07

Styvföräldrar som vill komma på besök

Jag & min kille fick barn förra torsdagen. Vi kom hem från BB i måndags och igår (lördag) ville killens familj komma på besök och bestämde sig för att komma på lördag kl 18. Ingen hade ens ifrågasatt om det var ok för mig, vilket jag kände att det inte var för jag kände att det var alldeles för tidigt inpå förlossningen och kände även att bebisen är alldeles för liten för att det ska komma in folk i hemmet. Så jag sa att det får vänta ett litet tag. Då blev killens pappa rent ut sagt vansinnig! Och har tydligen fått världens utbrott där han bland annat sagt att det är fan inte mig han vill träffa utan bebisen o tyckt att jag var allmänt knäpp typ som sagt nej till besök. Han påstod även att man efter ett kejsarsnitt som jag gjorde, borde va återställd efter 2-3 dagar vilket jag verkligen inte känner. Sedan kan man undrar hur en man kan säga så som aldrig ens kmr gå igenom det jag gjorde. Jag fattar bara inte hur han kunde bli så vansinnig för att jag sa nej men att dom är välkomna längre fram. Snacka om att inte ha någon som helst respekt eller hänsyn mot mig. Jag skiter såklart i det han sa, tycker bara det är sjukt att reagera så och att inte kunna ta ett nej. Hur hade du reagerat?

• Svar på tråden Styvföräldrar som vill komma på besök
  • Alexi

Alltså bebisen är väl inte för liten för att ha folk i hemmet, den bryr sig inte och nu är ju inga sjukdomstider. Men självklart ska du känna dig hyfsat återställd igen innan om du känner det.

Dock är väl inte pappans föräldrar styvföräldrar utan svärföräldrar? Dvs barnets farmor och farfar?

• bibo

Hade struntat fullständigt i hans reaktion. Duger de inte att vänta kan de skita i att komma!

• Cels1us

Känner med dig, de liknar mina idiot-svärföräldrar... Klart det är ni som bestämmer när de ska komma. Usch för folk som inte respekterar det.

• Chiquita07
    Alexi skrev 2014-06-15 20:05:21 följande:
    Alltså bebisen är väl inte för liten för att ha folk i hemmet, den bryr sig inte och nu är ju inga sjukdomstider. Men självklart ska du känna dig hyfsat återställd igen innan om du känner det.

Dock är väl inte pappans föräldrar styvföräldrar utan svärföräldrar? Dvs barnets farmor och farfar?
    Oj haha menar självklart svärföräldrar
  • LillaPinnen

Jag avskydde också alla dessa jävla besök. Min sons syster knatade helt sonika in med man och två barn på BB när vi fortfarande var kvar. Jag låg i sängen och ammade då dessutom, till råga på allt.
    Det kändes väldigt obekvämt.
    Dessutom fick man inte ta emot besök inne på avdelningen, utan orkade man så fick man gå ut från avdelningen och ta emot besöket utanför. Detta sket både sonens pappa och syster i.
    Hon var dessutom hemma hos oss och började bädda och fixa i min sons rum (vilket jag inte hade hunnit).
    Blir fortfarande irriterad när jag tänker på det. Jävla sätt. Usch!
    Sonen sov dock aldrig i den sängen. Till en början för att det inte var jag som hade fått boa. Men sedan för att jag vande både honom och mig själv med att sova tillsammans.

• LillaPinnen
    LillaPinnen skrev 2014-06-15 20:36:49 följande:
    Jag avskydde också alla dessa jävla besök. Min sons syster knatade helt sonika in med man och två barn på BB när vi fortfarande var kvar. Jag låg i sängen och ammade då dessutom, till råga på allt.
    Det kändes väldigt obekvämt.
    Dessutom fick man inte ta emot besök inne på avdelningen, utan orkade man så fick man gå ut från avdelningen och ta emot besöket utanför. Detta sket både sonens pappa och syster i.
    Hon var dessutom hemma hos oss och började bädda och fixa i min sons rum (vilket jag inte hade hunnit).
    Blir fortfarande irriterad när jag tänker på det. Jävla sätt. Usch!
    Sonen sov dock aldrig i den sängen. Till en början för att det inte var jag som hade fått boa. Men sedan för att jag vande både honom och mig själv med att sova tillsammans.
    Fel... Min sons PAPPAS syster (sonens faster, alltså).
  • gbgumman

Hur jag reagerat?

På att svärföräldrar vill hälsa på tidigt: tyckt det vore jättekul. Klart farfar ska få träffa barnbarnet som jag hoppas han ska ha en underbar kontakt med.

På att svärfar blir galen och arg på mig för att vi tycker olika: jag hade blivit jätte ledsen.

• Speakers Corner

Det är inte upp till din svärfar att avgöra när du känner dig återställd.
    Det är inte upp till din svärfar att bestämma när bebisen ska träffa nya människor.
    Det är inte upp till din svärfar att avgöra när han är välkommen hem till er.
    Det är upp till er.

Han får vänta tills han blir inbjuden sen får han tycka vad han vill om det.
    Det inte hans val.

Grattis till bebisen. Nalle{#emotions_dlg.flower}

• Dixie
    Speakers Corner skrev 2014-06-15 21:30:07 följande:
    Det är inte upp till din svärfar att avgöra när du känner dig återställd. Det är inte upp till din svärfar att bestämma när bebisen ska träffa nya människor. Det är inte upp till din svärfar att avgöra när han är välkommen hem till er. Det är upp till er. Han får vänta tills han blir inbjuden sen får han tycka vad han vill om det. Det inte hans val. Grattis till bebisen.

Fast barnets pappa tyckte ju det var ok med besök!!
  • Speakers Corner
    Dixie skrev 2014-06-15 21:31:11 följande:

Fast barnets pappa tyckte ju det var ok med besök!! smile1.gif

Aha, det missade jag.Skäms
    Det är ju något som ts och hennes man gemensamt måste komma överens om, fast jag tycker nog att just här har hon veto, det är hon som genomgått en operation.
  • LillaPinnen
    Dixie skrev 2014-06-15 21:31:11 följande:

Fast barnets pappa tyckte ju det var ok med besök!! smile1.gif
    Jaha?
  • Dixie
    LillaPinnen skrev 2014-06-15 21:40:43 följande:
    Jaha?

Vaddå jaha? Det var ju barnets pappa som bestämde att hans föräldrar skulle komma på besök? Givetvis borde han ju ha kollat med sin flickvän om det var ok, men det var ju inte så att svärfar själv bestämde sig för att komma på besök!
  • Brumma

TS - har dina föräldrar varit på besök? Eller andra i er närhet?

Svar på tråden Styvföräldrar som vill komma på besök