• BABY14

A-kassa hur länge om man är gravid?

Skrivit in mig på arbetsförmedlingen då jag jobbar lite olika nu på min timanställning.
    Ska även skicka in papper till a-kassan och få det fixat. Inte sagt till arbetsförmedlingen att jag är gravid och undrar när man ska göra det isf och vad som händer då, har man ändå rätt till a-kassan och har man då rätt till a-kassan tills man kan få havandeskapspenningen innan födseln och de?

Någon som vet?

• Svar på tråden A-kassa hur länge om man är gravid?
  • nuharjagbytt

Med reservation för att regler kan ändras så ska det inte vara några problem att få A-kassa när man är gravid.

Det är många år sen nu men jag gick höggravid in på arbetsförmedlingen när skolan var slut för terminen. Sedan hade jag a-kassa fram tills sonen föddes 10 juli och det var ingen som tyckte jag skulle söka jobb.

• Sola

Min kompis hade så för snart 2 år sedan men de ansåg i hennes fall att hon skulle ut på praktik och då var det 1 månad innan bf. Hör med dem vad som gäller för dig

• BABY14

Ok de på arbetsförmedlingen skriver inte ut en alltså om man berättar att man är gravid då? Har en timanställning nu men vet ju inte hur länge man kommer kunna jobba i och med graviditeten så man får ju se med tiden.

• Tirem
    Sola skrev 2014-06-15 11:53:18 följande:
    Min kompis hade så för snart 2 år sedan men de ansåg i hennes fall att hon skulle ut på praktik och då var det 1 månad innan bf. Hör med dem vad som gäller för dig

Ja, så länge hon är arbetsför är det väl inga problem.

Svar på tråden A-kassa hur länge om man är gravid?