• Ängel22

utebliven mens efter IVF

Hej!
    Jag har gjort ett antal IVF behandlingar. Dessa resulterade till slut i en son som föddes sommaren 2012. Efter ett par behandlingar började mensen komma med längre intervaller och mot slutet kom den inte alls. Jag hade min sista mens vid årsskiftet 2010/2011 (förutom den jag hade sommaren 2011 med hjälp av medicin, fungerade första gången men andra gången kom den inte trots medicinering för att få igång den), behandlingen som resulterade i min son påbörjades augusti 2011. Jag har fortfarande inte haft någon mens sedan dess. Ammade bara min son i 6 månader och då med stöd av mjölkersättning eftersom min mjölk inte räckte till. Jag har alltså inte ammat på 1,5 år. Har varit och tagit prover för att kolla om jag kommit i för tidigt klimakterium men det enda de proverna visade var att jag hade lite låg testosteronhalt.
    Kan den uteblivna mensen bero på IVF-behandlingarna?
    Ska jag försöka undersöka detta vidare eller bara "gilla läget"?

• Svar på tråden utebliven mens efter IVF
  • Ängel22

Har inte pco vad jag vet. Gick upp ca 10 kg under graviditeten, efter 1 år hade jag gått ner dessa 10 plus 7 kg till. Det senaste halvåret har jag dock gått upp dessa 7 kg igen och väger ungefär lika mycket som när jag blev gravid.

Svar på tråden utebliven mens efter IVF