Separation med funktionshindrat barn och friska barn - kan livet bli bra?
Ni med funktionshindrat barn och friska barn som har separerat, hur har det funkat för er? Kan livet rentav bli bättre?
Ni med funktionshindrat barn och friska barn som har separerat, hur har det funkat för er? Kan livet rentav bli bättre?
Jag har jobbat med funktionshindrade barn vars föräldrar har separerat och för dem har det blivit bättre efter. Då har dem bara barnen att lägga energi på, slipper vårda sitt förhållande också. Många har oxå barnen varannan vecka så dem får egentid och hinner återhämta sig
Någon mer som har erfarenhet?
Hej! Jag har tyvärr inget svar att ge men skulle vilja komma i kontakt med dig CJK då min dotter verkar uppvisa stora likheter med din son. Har skrivit ett meddelande till dig. Vore jättetacksam om du vill svara.
Mina barn (varav en son med autism och adhd) är till synes inte särskilt påverkade av separationen och varannan vecka-livet. (VI började dock med byte var tredje dag, men det blev för rörigt för sonen) Jag flyttade dessutom närmare skolan och han fick lekkamrater i området som han nu går i skolan med, vilket gav en skjuts framåt. Syskonen tyr sig till varandra och jag tror att det gått extra bra bara för att de byter hem tillsammans.
JAG mår dock oerhört mycket bättre nu, och har mycket mer att ge som förälder.
CJK, har försökt komma i kontakt med dig. Kolla gärna din inbox om du läser detta.