• Maho81

Avboka hos Resia pga magsjuka?

Vi ska resa på torsdag och har bokat flyg via Resia.
    Nu har vi åkt på magsjuka som går runt, runt i familjen och jag vet inte om vi hinner bli friska till på torsdag.
    Är magsjuka ett godtagbart skäl att boka av resa hos Resia?

Snälla hjälp!
    Det är en del pengar som står på spel =(

• Svar på tråden Avboka hos Resia pga magsjuka?
  • Vickan I

Enligt Resias hemsida kan man inte avboka om man inte tagit ett avbeställningsskydd via ERV i samband med bokningen. Hoppas ni hinner bli i resbart skick.

• Vickan I

Eller avboka kan man ju såklart, men man får inte pengarna tillbaka.

• Maho81
    Vickan I skrev 2014-06-14 16:15:20 följande:

Enligt Resias hemsida kan man inte avboka om man inte tagit ett avbeställningsskydd via ERV i samband med bokningen. Hoppas ni hinner bli i resbart skick.

Vi har valt och betalat för avbeställningsförsäkring.
  • Vickan I

Om det var ERV ni hade så står det på deras hemsida att man får pengarna tillbaka vid sjukdom. Det behövs bara ett giltigt läkarintyg att man avråds från att resa.

• Maho81
    Vickan I skrev 2014-06-14 18:24:01 följande:

Om det var ERV ni hade så står det på deras hemsida att man får pengarna tillbaka vid sjukdom. Det behövs bara ett giltigt läkarintyg att man avråds från att resa.

När vi bokade via Resia så kunde man välja avbeställningsförsäkring, vilket vi gjorde och vi betalade den tillsammans med själva resan. Sen om det är via ERV eller inte vet jag inte? Jag kanske är dum men tycker Resia har en lite jobbig hemsida..
  • Vickan I

Det borde vara ERV då eftersom det är dem Resia rekommenderar på sin hemsida och verkar samarbeta med. Då borde det inte vara några problem. Ring och kontrollera saken för säkerhets skull. Det kan vara bra att kolla vad som krävs att det står i läkarintyget så det inte fattas ngt viktig för att det ska gälla. Vet en vän som fick problem för att läkaren inte skrivit att hon fått en AKUT sjukdom, även om det senare löste sig.

• Maho81
    Vickan I skrev 2014-06-14 18:59:13 följande:

Det borde vara ERV då eftersom det är dem Resia rekommenderar på sin hemsida och verkar samarbeta med. Då borde det inte vara några problem. Ring och kontrollera saken för säkerhets skull. Det kan vara bra att kolla vad som krävs att det står i läkarintyget så det inte fattas ngt viktig för att det ska gälla. Vet en vän som fick problem för att läkaren inte skrivit att hon fått en AKUT sjukdom, även om det senare löste sig.

Aaaah okej, tack för tipsen! =) Ska ringa på måndag och höra! =) Men blev hon nekad för att det inte stod akut i intyget? Hur löste det sig sen?
  • Vickan I

Ja nu vet jag inte hur det var exakt, men det var något med att det inte framgick att det var något som uppkommit plötsligt, men läkaren skrev ett kompletterande/förtydligande som hon skickade in, så var det bra. Men inte alltid man har tur och träffar "rätt" läkare som gör sådant, så bäst det blir rätt direkt. Men hoppas ni kan åka :)!

Svar på tråden Avboka hos Resia pga magsjuka?