• Cherry Cupcake

Måste jag skicka med arbetsgivarintyg när jag ansöker om graviditetspenning?

Måste jag skicka med arbetsgivarintyg när jag ansöker om graviditetspenning?
    Jag ska ju fylla i inkomsten och fattade inte hur jag skulle räkna. Ringde just fk och frågade om detta och de sa att jag även måste ha med ett arbetsgivarintyg..
    Orkar inte sitta å lång kö igen..
    Hittar ingen info på hemsidan om att detta SKA skickas med. Å andra sidan hittar jag inget om att
    moderskapsintyget ska in heller fast de sagt att det ska med..
    Blä!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-14 14:51
    Never mind. Ringde upp dem igen och ja, jag måste skicka in det.

• Svar på tråden Måste jag skicka med arbetsgivarintyg när jag ansöker om graviditetspenning?
  • sasty

Jag skickade aldrig in arbetsgivaeintyg, min chef skrev papperna om inkomst.. Får se om jag får bakläxa på det..

• Cherry Cupcake
    sasty skrev 2014-06-14 15:58:41 följande:
    Jag skickade aldrig in arbetsgivaeintyg, min chef skrev papperna om inkomst.. Får se om jag får bakläxa på det..
    Skrev papperna om inkomst?
    Vad menar du då?
  • sasty

Jag fick hem papper från fk som min arbetsgivare och jag skulle fylla i.

• Cherry Cupcake

jaha. jag skrev ut blanketterna från hemsidan.
    du lyckades nog ta en enklare väg än jag har gjort..
    har nog krånglat till det för mig. :P

• Pemberly

När man skickat in moderskapsintyget får man sen hemskickad en blankett som arbetsgivaren ska fylla i med uppgift om inkomst, arbetstid mm. Antingen fyller arbetsgivaren i den blanketten på papper och man skriver sen själv under också på blanketten innan den skickas in, eller så kan arbetsgivaren fylla i det elektroniskt och man kan själv logga in med e-legitimation på försäkringskassans hemsida och klicka i att man godkänner uppgifterna från arbetsgivaren

• Cherry Cupcake
    Pemberly skrev 2014-06-14 20:46:51 följande:
    När man skickat in moderskapsintyget får man sen hemskickad en blankett som arbetsgivaren ska fylla i med uppgift om inkomst, arbetstid mm. Antingen fyller arbetsgivaren i den blanketten på papper och man skriver sen själv under också på blanketten innan den skickas in, eller så kan arbetsgivaren fylla i det elektroniskt och man kan själv logga in med e-legitimation på försäkringskassans hemsida och klicka i att man godkänner uppgifterna från arbetsgivaren
    jaha! där ser man..
    till mig sa de att jag skulle skicka med ett arbetsgivarintyg när jag ansökte och skickade in moderskapsintyget..
Svar på tråden Måste jag skicka med arbetsgivarintyg när jag ansöker om graviditetspenning?