• Almina

Tips på resmål/hotell för ettåring

Vi funderar på att åka iväg utomlands en vecka med vår ettåring. Jag letar efter tips på resmål, och gärna specifika hotell, som skulle kunna passa. Några önskemål är: Inte för lång flygresa, och framför allt inte för lång resa från flygplatsen till resmålet! Barnpool Möjlighet att äta på hotellet, men gärna även andra alternativa restauranger i närheten (Egen kokvrå är annars ett bra alternativ!) Gärna sandstrand i närheten av hotellet, gärna långgrunt Gärna någon form av lekpark i närheten Priset är inte det viktigaste, utan det beror lite på vad man får för pengarna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-13 22:22
    Radbrytningen försvann tyvärr :( Hoppas att det går att läsa ändå!

• Svar på tråden Tips på resmål/hotell för ettåring
  • Paige80

Alla Vings sunving-anläggningar är väldigt fint anpassade för barnfamiljer. Du kan även enkelt klicka på transfer-tid och snabbt se hur lång resan är. I oktober ska vi till Kalithea-beach på Rhodos och där är flygtiden bara fyra timmar och transfertiden 25 minuter.

Tänk också på att kolla (om ni inte åker med just sunving) att det finns barnpool med solskydd om ni åker under högsommaren, solen kan verkligen vara stekande.

Förra året var vi på East beach Side i Turkiet (sunving) och hade en väldigt trevlig vecka.

• mia maria

Side i Turkiet, Fig Tree Bay på Cypern samt Alcudia på Mallis brukar vara poppis bland barnfamiljer.
    Eller gör som ovan skrev; sök på Vings Sunwinganläggningar eller Fritidsresors Blue Village o kolla om något av dem passar era önskemål.

Annars så tycker jag, hotellmässigt, att man kan bo i princip var som helst med en 1-åring - men det är ju olika beroende på vilka krav man har.

• Bong

Vi var precis med Ving på Mallorca, Alcudia, och bodde på ett av deras Sunwinghotell som heter Sea Club. Riktigt toppenställe som jag varmt kan rekommendera!

• Alexi

Sunwing resorts är bara fantastiska med barn! Vi ska åka i vinter för andra gången till deras ställe på Kanarieöarna men vi har varit på Sunwing i Alcudia Mallorca, helt underbart. Lång strand och strandpromenad som är oerhört barnvänligt. Man kan välja happy babylägenhet och få i markplan och bra tillbehör osv.

Svar på tråden Tips på resmål/hotell för ettåring