Inte utan min dotter
Ska försöka göra allt kort.
Allt började när min dotter var 2 månader då kom första smällen av min dotters pappa, (2009)
jag har anmält honom flera gånger men har tagit tillbaka anmälan lika många gånger.
Och jag vet att jag är dum och feg som inte fullföljde allt. Jag var svag jag fick ingen hjälp.
Han har gjort illa oss jag och min dotter har ärr för livet kanske inte som syns utan i hjärtat.
2013 så lämnade jag honom för gott och jag kommer aldrig mera gå tillbaka. tack vare min vän så orkade jag lämna honom.
Och jag träffade dessutom en ny man helt underbar stöttar mig i allt och hjäper mig och min dotter mycket.
sen jag lämnade mitt ex har jag fått hot, blivit misshandlad en gång när jag skulle hämta min dotter hemma hos honom.
Jag anmälde honom men det gick inte igenom.
februari 2014 kunde han inte ha sin dotter längre av ekonimiska själ.
jag hade då min dotter på heltid.
Han brydde sig knappt om henne.
Jag valde att säga upp min dotters förskoleplats och söka ny till henne 3 dagar innan hon skulle börja på sin nya förskola så ringer han till den nya förskolan och säger att min dotter får inte börja där.
Jag bytte förskola till min dotter eftersom vi har 6 mil till dagis och både jag och min dotter tycker det är extremt jobbigt att sitta och åka dom här milen varje dag och efter lämningen ska jag till jobbet och samanlagt i mil på en dag är 16 mil. och mitt ex tycker att det är mitt fel att det är så för att jag valde att lämna honom.
Så nu sitter jag hemma med min dotter utan en dagisplats och han bryr si knappt om henne.
Han har ett stort kontrollbehov och älskar när han får som han vill och älskar när han får bestömma och förstöra för mig.
Jag har nu kontaktat en advokat och ska upp i rätten i juli om ensamvårdnad om min dotter.
Vad ska jag tänka på?
Någon annan som vart med om en vårdnadstvist och kan ge råd.
Och nej jag är ingen idiotisk mamma som vill ta våran dotter ifrån pappan, men är jag värd så lite som måste leva med en person som behandlar mig så illa?
Han har dessutom psykisk personlighet störning på papper.
Någon med erfarenhet?