• ragnar85

flytta hemmifrån

hej jag vill ha hjälp med hur jag ska göra med hur jag ska göra för att jag och min flickvän vill flytta i hopp men hennes far säger nej hela tiden och säger att hon ska ha bra ikonomi först innan hon flyttar och jag har jobb bra ekonomi och bedriver min egna lägen het själv utan några problem men hennes far säger nej och blir arg och säger att hon ska tänka på hundrarna och att hon inte får för hon måste ha jobb och så. och har dom non rätt att hålla henne kvar på några sett som honn är 22 år 

• Svar på tråden flytta hemmifrån
  • fluu

Eh, ja HON kan börja med att klippa navelsträngen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sextiotalist

Hon är 22 och kan göra precis som hon vill. Jag hade dock avrått en eventuell dotter att flytta ihop med en man utan att ha egen inkomst, men har hon en inkomst och kan stå på egna ben så hade jag nog hjälpt till att putta en 22-åring ur boet.

Efter att ha läst ett antal trådar här hur kvinnor inte kan ta sig ur ett förhållande pga de sitter med barn och ingen egen inkomst så kan jag förstå pappan lite.

Har hon ingen utbildning, vad gör hon på dagarna, vill inte du att hon ska bidra till sina kostnader?

• Nyfiken gul

eftersom hon är myndig och bestämmer själv kan han inte hindra henne. Men jag tycker det är klokt att ni kanske sätter er ner med honom och räknar på vad ett gemensamt liv kan kosta och vad hon därmed också får för skyldigheter. (skriva in sig på arbetsförmedling, veta att hon ansvarar själv för egna kostnader osv)  

jag kan väl hålla med om att man inte flyttar hemifrån utan inkomst och utan planer på en ordnad ekonomi och framtid.  

förstår DU vad det innebär att bli sambos och har DU råd att försörja två personer? 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden flytta hemmifrån