• crispy

Vilma, Hugo och ... vad ska lillebror heta?

Vilma och Hugo ska få en lillebror, men vad ska han heta? Min man och jag har båda jättesvårt med pojknamn och behöver alla tips och idéer. Flicknamn har vi mängder, men inga pojknamn . Vi gillar korta, enkla namn. Helst förhållandevis "smeknamnsfritt" och dessutom gångbart på engelska. Hjälp oss!

• Svar på tråden Vilma, Hugo och ... vad ska lillebror heta?
  • Ful Anka

Vilma, Hugo och Sluggo. Underbart!!!!

This is my life and I don't care
  • Praktikant
    crispy skrev 2014-06-11 21:39:56 följande:

Vilma och Hugo ska få en lillebror, men vad ska han heta? Min man och jag har båda jättesvårt med pojknamn och behöver alla tips och idéer. Flicknamn har vi mängder, men inga pojknamn smile4.gif . Vi gillar korta, enkla namn. Helst förhållandevis "smeknamnsfritt" och dessutom gångbart på engelska. Hjälp oss!

Vilma Hugo och Lasse,

Eddie

Love

Olle
  • fluu

Adam
    Aron
    Axel
    Elias
    Emil
    Erik
    Elvin
    Felix
    Frank
    Henry
    Harry
    Isak
    Jona
    Leon
    Levi
    Linus
    Lukas
    Max
    Marius
    Morris
    Noah
    Otto
    Ruben
    Seth
    Simon
    Viggo
    Viktor
    Vincent

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

Anton
    Billy
    David
    Edvin
    Felix
    Gustav
    Ivar
    Jack
    Jakob
    Leo
    Milo
    Noel
    Oliver
    Ralf
    Rufus
    Sam
    Silas
    Tor
    Valter

• crispy

Tack alla!

Axel är faktiskt ett av namnen vi diskuterat. Även Max har varit uppe men ratas pga Maxi böckerna som ingen av oss gillar :-/. Nils är ett av mina favoritnamn, men jag ogillar verkligen Nisse, så det är inte aktuellt.

Gillar även Otto, Noah/Noel och Sam , Elliot och ev Gustav ska jag suga lite på. Leon hade vi på listan inför Hugo, men känns inte riktigt rätt nu, men kanske Leo... Hmm, vi funderar vidare, tack igen för all inspiration!

• Leonie88

Wilma, Hugo och Ola, Love, Ebbe, Erik, Elis, Frans, Frank, Jonah, Noah, Noel, Joel, Jim, Sam, Tim/Thim, Theo, Leo, Leon, Jack, John, Oskar, Emil, Isak, Ture, Tore, Tage, Otto, Billy.

Svar på tråden Vilma, Hugo och ... vad ska lillebror heta?