• Älskarlivet

Varför är nyttig mat så jävla dyr??

Ofta får man hem reklamblad där det står:

Köp 3 Coca-Cola på extrapris
    Köp 5 JAPP betala för 4
    Chokladkartonger
    Mm

Till och med ett Hmaburgar meal är dyrare än en sallad.

Klart sånt också ska få vara på extrapris men var är all nyttig mat?
    Jag älskar sallader och grönsaker till maten.
    Jag har normalvikt men har nu när jag närmar mig 30 börjat tänka mer coh mer på att verkligen hålla den vikten.
    Så därför äter jag kanske ännu nyttigare nu än jag gjort tidigare. Men tyvärr är det riktigt dyrt att göra en god blandsallad till maten.

Nä jag blir så irriterad över att fryst broccoli är dyrare än smågodis

• Svar på tråden Varför är nyttig mat så jävla dyr??
  • Lotlas

Se det som en investering i din hälsa! Men visst är det tråkigt... Jag stör mig på att specialkost aldrig verkar ha extrapriser. Har allergiker inte rätt att också få handla till lägre priser ibland..?

• Nattsaga

Håller med dig Lotlas, är själv glutenallergiker, och det är inte billigt! Tur man kan äta det mesta ändå.

• Älskarlivet

Lotlas:
    Jo det har du faktiskt rätt i
    Men jag blir så arg.
    Exempel (typ...)
    Spaghetti med köttfärssås: 54:-
    Spaghetti med köttfärssås + sallad med: Grönsallad, bönor, majs, gurka mm 93:-

Nu var detta bara ett exempel men ska man köpa så inför varje middag så blir det väldigt mycket pengar man lägger för att få det nyttiga (och goda) med i måltiden.

Lotlas, ja det måste kännas jäkligt störigt! Var är det så liksom?

• Lotlas

Älskar livet:
    Vad jag vet så finns det inte extrapriser någonstans, och jag bor ändå i Uppsala, som inte är en småstad på det viset... Vår ekonomi klarar det, men jag tänker på de som måste vända på slantarna varje månad...

• Lotlas

Älskar livet:
    Har du besökt speciella grönsakshandlare någon gång? Jag vet inte om de är billigare, men det kanske är värt att kolla upp? Sedan är det väl lågsäsong nu under vintern så att allt blir dyrare bara för det...

• Älskarlivet

Nä brukar faktiskt inte handla där.
    Du menar på Torget och så....Hmm har jag inte ens tänkt på! Det ska jag genast kolla upp! Om inte annat så nu på våren brukar dom titta fram

• Mea

Köp torkade bönor, ärter och linser. Hur billigt som helst!

• Älskarlivet

Mea:
    TEstade det en gång men resultat blev inte så bra....Kasnke gjorde jag fel?
    Tyckte att bönorna blev jättehårda trots att jag både hade dom i vatten innan och sen kokade dom..
    Men visst, det är ett mkt bra alternativ

• LillLisa

Där jag bor har vi en Netto affär. Den är inget kul i övrigt, men de har jättefin frukt och grönsaker, dessutom är det riktigt billigt! För någon vecka sedan köpte jag en full kasse med clementiner, broccoli, blomkål, purjo, banaer och annat och den kostade ca 70 kr. Sedan jag upptäckte Nettos billiga grönt/frukt sparar jag mycket pengar. Tror i och för sig inte att det är svenskodlat.

Svar på tråden Varför är nyttig mat så jävla dyr??