• Blivande förälder

2 månaders som äter lite

Hej!
    Min tjej är 2 1/2 månad. Hon äter väldigt lite tycker jag. 80-100 ml/gång. Hon ligger mellan 600-700 ml/ dygn. Det går verkligen inte att få i henne mer än Max 100/ mål.
    Hon verkar må ganska bra. Pigg och glad men varit täppt i näsan några veckor!
    Nån mer som har barn som äter väldigt lite?

• Svar på tråden 2 månaders som äter lite
  • Baktakt

Gå på allmäntillståndet och hur hon följer sina kurvor! Ersättningstillverkarna anger väl stora mängder mat på paketen, kan jag tycka, och för få mål. Vår dotter åt max 30 ml i taget i början och var inte speciellt nöjd med tillvaron. Hon ville amma, men min mjölk tog tid på sig att komma igång pga att hon hade fel sugteknik och vi var tvungna att använda amningsnapp. Så: 15-30 ml varannan timme och amning varje timme. Hur mycket som kom ur brösten är ju svårt att veta, men det var iaf svårt att få henne mätt. Så: är din bebis glad, så kan du vara lugn. Täppta är de små ofta i början, men det släpper.

(När vi började med mat kom dottern max upp i motsvarande en halv burk barnmat per huvudmål, men hon har växt som ogräs sedan hon föddes, trots att hon är liten i maten och är bland de längsta i sin åldersgrupp ).

Svar på tråden 2 månaders som äter lite