• tg832000

Drunknings larm

Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av s.k drunkningslarm.
    Hittar en del när jag sökt på ex anti drowning alarm. Men så gott som alla verkar bara finnas att beställa från utlandet. Amazon och ebay har många. Men vad jag har förstått så finns det mycket oäkta varor där.

Tänkte främst på någon typ av band som exempelvis sätts fast på armen. Och larmar från en bas station om det skulle hamna i vatten.
    Detta är inte för att ersätta övervakning från oss som föräldrar utan bara som extra säkerhet.
    Tacksam för alla svar och tips jag kan få.

• Svar på tråden Drunknings larm
  • Tow2Mater

Nej, ingen erfarenhet, vi har bara flytväst i båten och vid bryggan. Gissar ni bor vid en sjo eller liknande i sommar? Vill bara säga om Amazon; läs recensionerna där av dem som kopt sakerna tidigare, det är guld värt, en del är ju av bättre kvalitet och en del sämre; nåt "oäkta" alarm vet jag inte riktigt om det finns i sammanhanget.

• tg832000

Ja vi kommer att vara i stugan en hel del som ligger precis vid sjön. Och jag kommer själv behöva åka på jobb emellanåt. Både sambo och släkt är ju där då. Men när man inte själv är där så är man ju alltid orolig.

Skulle kunna hjälpa mig att sluta oroa mig så mycket när jag är borta.

Men jag ska som du sa kolla recensioner. Om det finns vill säga.

Tacksam om någon som vet lite mer om såna här "larm" har något bra tips om vilket som är bra och så vidare.

Svar på tråden Drunknings larm