• I have a kid

Någon annan som är insulinresenstant ?

Idag så fick jag veta att min kropp är lindrigt insulinresenstant ( kroppen höjer mitt insulin för mycket för att mitt blodsocker ska vara normalt,vilket gör att mina äggstockar producerar för mycket testosterone,

För höga nivåer av testosterone och insulin stör Folikarna i äggstockarna och gör att det producerar mycket ägg men ofta så når dom inte rätt storlek = ÄL uteblir! ( därför om det inte blir nått + nu) så ska jag börja ta Letrozytol för att insulin/testosterone balansen i kroppen ska bli rätt

NÅGON fler med Mild PCO?

• Svar på tråden Någon annan som är insulinresenstant ?
  • whattha

Hej! Jag har precis börjat med metformin för att räta ut mina insulinnivåer. Har Pco och slutade med ppiller för ungefär en vecka sedan för att börja försöka få en liten. Hoppas att metforminet ska hjälpa mig att få ägglossning och en regelbunden menscykel då jag tidigare haft mens kanske 3ggr per år och under 1,5år med fertilitetsklinik så hade jag inte ägglossning en enda gång, trots 2 mån med pergotime. 

• I have a kid
    whattha skrev 2014-10-20 15:19:27 följande:

Hej! Jag har precis börjat med metformin för att räta ut mina insulinnivåer. Har Pco och slutade med ppiller för ungefär en vecka sedan för att börja försöka få en liten. Hoppas att metforminet ska hjälpa mig att få ägglossning och en regelbunden menscykel då jag tidigare haft mens kanske 3ggr per år och under 1,5år med fertilitetsklinik så hade jag inte ägglossning en enda gång, trots 2 mån med pergotime. 

Hej! Jag tror inte jag är insulinressenstant, Har haft äl bekräftat av blodprov 3 ggr av pergotime! Hoppas det löser sig för dig och att du blir bättre av metoformin :) Hur kom läkaren fram till att du var insulinresenstant ?
  • whattha

Dom tog blodprov och sen har jag klassiska tecken, mörkare skinn i nacke o ljumskar t.ex.

Svar på tråden Någon annan som är insulinresenstant ?