• desperatehousewife

vattkoppor? bilder

Hej. märkte igår att lilltjejn på 3 år hade fått konstiga prickar. vi var ej ute något i går då vi var lite trötta så myggbett är ute slutet. tror ni de kan vara vattkoppor? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-10 11:10
    fler bilder längre ner :)
  • Svar på tråden vattkoppor? bilder
  • Dixie

nja, ser inte ut som vattkoppor - det ser mer ut som bett av något slag!

• Virre1979

Tycker inte heller det ser ut som det, men var så längesen jag hade det så är ku inte säker.. Ser mer ut som bett

• Stjärnebo

Vattkoppor brukar ju mer se ut som blåsor.

Som andra skriver så ser det ut som bett av ngt slag. 

Bild på vattkoppor. 

• elinlilja

Kan vara vattkoppor. Kliar dom? Har sett många barn som får väldigt lindrigt. Men kan vara bra att följa med iaf

• desperatehousewife

ja hon kliar hela tiden och de kom igår. sen har det ploppat upp fler å fler. ingen feber men trött å vill bara ligga å kolla på film. å bett tror jag inte då vi inte haft något fönster öppet å det kommit fler under natten så vet inte vad de skulle vara för bett.

• Stjärnebo

Stanna hemma och se då. Undvik sol och poolbad fick jag ordinerat när jag hade detta som barn. (Jätte kul då vi just klivit av planet i Spanien Flört)

När dom blivit koppor så dutta med babypuder eller potatismjöl så dom torkar ut. 
    Och försök att inte klia! Super svårt, särskilt som barn men man måste försöka. Man kan blåsa på dom så känns det tillfälligt bättre. Eller duscha lite svalt och sedan badda med puder. 

Svar på tråden vattkoppor? bilder