• jonas1982

Bli en del av familjen

Hej!
    Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart ett år och planerar att flytta ihop. Hon har 2 barn som är 6 & 10 och som jag träffar regelbundet. De är helt med på att jag ska bli en del av familjen, så oron över hur det ska gå ligger nog enbart hos mig. När jag är hemma hos dom för att umgås så blir jag automatiskt en lekkamrat. De slåss om min uppmärksamhet och jag får knappt sitta ner en sekund utan att nån av dom frågar om jag vill leka eller göra nåt. Försöker ofta hjälpa deras mamma med mat och disk och annat i hemmet för att liksom hålla mig upptagen.
    Den dagen vi blir sambo på riktigt så vill jag ta en annan roll. Jag kan inte vara lekkamrat utan vill vara en extravuxen. Men hur gör man enklast den övergången?

• Svar på tråden Bli en del av familjen
  • mammalovis

Saknar barnen en biologisk pappa?

Det positiva är ju att ni har en bra relation och barnen är så stora att de går att prata med. Tänk igenom hur mycket egentid du behöver och när och sedan får du börja sätta gränser. T ex. nu vill jag inte spela, utan först vill jag se färdigt det här programmet/läsa en halvtimma. Kan ni ha en särskild tid avsatt till att umgås hela eller delar av familjen.

Svar på tråden Bli en del av familjen