• marabo995

Kattnamn för vitt kattunge

Om några veckor kommer en helvit liten kisse flytta hem till mig och det står helt still i mitt huvud gällande namnval! Vill gärna ha ett namn så snabbt som möjligt, eftersom dess mor ägs av min pojkväns mamma och jag alltså är ständigt med under dess uppväxt.

Än så länge är könet inte 100% bestämt, lutar mer mot en flicka men man får ändå gärna tipsa pojknamn för säkerhets skull! Har några kandidatnamn färdigt men är så dålig på flicknamn.. De namn jag gillat i pojkväg är Aslan, Lucifer och Laban. I flickväg står det helt still och de få jag kommit på (Isadora, Malou och Milou) gillar jag inte egentligen så farligt mycket.

Vill helst ha något "vinterrelaterat" eller någonting med koppling till den vita färgen (t.ex. Laban som i spöket Laban..) och så vill jag helst att namnet ska ha ett (eller flera) "s-ljud" i sig, vilket är sååå svårt! Har själv en Casper och en Miisan hemma i kattväg och en hund vid namn Charley, ifall ni vill veta något sånt :D

• Svar på tråden Kattnamn för vitt kattunge
  • Themis

Jon Snow?

Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • nemo1

Varför inte ta två? Kattungar har ett enormt behov av kattkompis. Lägg in en bild så får du hjälp med kön.

• marabo995
    nemo1 skrev 2014-06-08 13:55:24 följande:
    Varför inte ta två? Kattungar har ett enormt behov av kattkompis. Lägg in en bild så får du hjälp med kön.
    Jag har redan två katter hemma som sällskap till nykomlingen. Dessutom så finns här en väldigt kattälskande hund och en kanin som sällskap, här hemma är alla vänner!
    Ungarna är ännu enbart 4 dagar gamla så jag väntar med det. Om några dagar borde jag dessutom själv kunna avläsa könen, har haft fyra kulla hemma själv :)
  • nemo1
    marabo995 skrev 2014-06-08 14:00:52 följande:
    Jag har redan två katter hemma som sällskap till nykomlingen. Dessutom så finns här en väldigt kattälskande hund och en kanin som sällskap, här hemma är alla vänner!
    Ungarna är ännu enbart 4 dagar gamla så jag väntar med det. Om några dagar borde jag dessutom själv kunna avläsa könen, har haft fyra kulla hemma själv :)
    Kön går att se omedelbart vid födseln. Vad bra att den får kattkompisar. Milou kan den heta som Tintins vita hund, eller kort och gott Snövit.
  • Abbe83

Alaska
    Alba betyder den vita.
    Albina betyder den vita.
    Blanka betyder vit.
    Cocos
    Flinga
    Isa
    Isolde
    Isis
    Lumi- snö på finska.
    Nevada betyder snötäckt.
    Smilla
    Snöa
    Snövit

Albin, Albinus, Albus betyder vit, klarhet, strålande.
     Blizzard (snöstorm)
    Frost, Froste
    Isidor
    Storm

• Meebo

Isis
    Artemis
    Athena
    Hikari (en personlig favorit. betyder ljus på japanska)

• Emmel

Edward eller Ed (efter Edward Cullen, vampyren i Twilight serien). Vampyrer är ju vita.
    Spöket/Spök
    Spookie
    Salt
    Snow
    Star
    Light

Svar på tråden Kattnamn för vitt kattunge