• Anonym (Kompisen)

Ska jag ha sex med kompisens ex?

Min kompis har en dotter som är 10 år. Föräldrarna är separerade sedan många år. Pappan har varit en underbar pappa och alltid satt dottern i första rummet. Nu har det hänt en sak som gör att min kompis eventuellt inte kommer kunna vara hos sitt barn längre, alltså att dottern behöver flytta till pappan på heltid. Pappan har träffat en tjej. En riktigt vidrig styvmor, precis som i den värsta av sagor. Hon verkade superbra i början, dottern gillade henne inte, men vi alla trodde det var avundsjuka från hennes sida. Pappans tjej gör enorm skillnad på sitt barn och kompisens dotter. Dottern har blivit slagen, hånad och kränkt. Styvmodern säger att hon är tjock och oönskad, att hon hatar henne och andra helt fruktansvärda saker. Hon jobbar på soc här i stan, vilket ger henne ett stort övertag. Dottern blir ifråntagen datorn och hon får inte rings till mamman och säga godnatt på kvällen. Hon får hjälpa till alldeles för mycket hemma, exempelvis dammsuga hela radhuset flera gånger på pappaveckan, även då hon varit sjuk. Hon får inte leka med kompisar, blivit nekad att följa med på skolresa, dörren till hennes rum låses klockan 19 och då får hon inte ens kissa. Fruktansvärd psykisk misshandel. Det händer massor utav mer sjuka saker och dottern gråter och är helt förtvivlad. Hon har sagt att hon vill dö (10 år!!). Min kompis har panik och är livrädd att dottern ska få bo med dessa galna människor tills hon har chansen att flytta och få ett bra liv. Pappan lyder styvmammans minsta vink och är inte längre den kärleksfulla far har en gång varit. Detta har varit upp i familjerätten och är även socanmält men allt blev nedlagt. Vad kan jag göra? Ska jag ligga med pappan så styvmamman lämnar honom? Är helt rådvill. ..

• Svar på tråden Ska jag ha sex med kompisens ex?
  • Anonym (ps)

Ja gör allt som står i din makt för å rädda de stackars barnet. Jag menar inte att du ska "sälja dej" för de kan ju du må dåligt över. Men gör allt som du känner att du orkar å kan göra e mitt tips.

• Mammatillminna

Ja hjälp barnet för vad du kan!!!! Stackars barn!!!! :'(

• Anonym (m)

Och hur tror du det hjälper barnet om du ligger med honom? Varför tror du han skulle gå med på att ligga med dig? Polisanmäl henne och säg som det är. Att hon jobbar på soc och då får bete sig hur fan hon vill och att barnet utsätts för misshandel och har hotat att ta sitt liv. och gör dom inget åt detta hota med att gå vidare till tidningen och lämna ut både polisen och soc. 

• Anonym (Kompisen)

Polisen blev inkopplade i samband med anmälan till soc. De tyckte att det var ett ärende för det sociala och ej ett polisärende. Jag ska göra exakt allt jag kan men jag behöver många tips. Ligga med honom blir sista utvägen!

Svar på tråden Ska jag ha sex med kompisens ex?