7 månaders vill inte ta flaska!
Hej alla!
Min inställning var att sluta amma när min lille var 4 månader men det gick inte för han tog inte flaskan. Tänkte då att jag skjuter väl upp på det då. Och nu är han 7,5 mån och han äter gröt och pureer, så det funkar bra att inte amma honom på dagarna. Problemet är när det närmar sig läggdags. Eftersom välling eller ersättning är svårt att få i honom har jag testat gröt som kvällsmat. Och detta funkar ibland och inland inte för att han är för trött och gnällig. och de gångerna han fått i sig kvällsgröten har han ändå velat amma efter ca 1-2 tim. Har då försökt ge honom flaska men utan framgång. Sedan vill han äta ytterligare minst ett mål på natten och ett tidig morgon.
Har inte velat stressa med att sluta amma, men trodde inte att det skulle vara så här jobbigt. Och nu börjar stressen komma då jag ska börja jobba heltid om ca en månad och arbetet inkluderar en hel del kvällar. Skulle verkligen vilja sluta amma tills dess och att det flyter på med flaska så min sambo lätt kan ersätta mig. Men har svårt att se hur det ska gå när lillen är så tuttig.
Hur ska jag ersätta kvälls/natt målen? Kommer han ändra sig och acceptera flaskan till slut? någon vart med om samma och hur löste det sig?
alla råd och tips mottages!