Min inneboende super
Jag är en studenttjej som delar en trea med min sambo. Vi har ett rum som vi inte använder och bestämde oss för att hyra ut det för att minska på kostnaden. Vi hyrde ut till en något äldre man då vi tänkte att han kan sköta sig bättre än en student. Han hade också en liten hund med sig.
Det har funkat bra, men på senaste tiden har jag märkt att han dricker väldigt mycket. När jag skulle sätta mig på balkongen för första gången i år så låg det en massa pantburkar i en kasse där, och alla var ölbukar 10.2%. Visste inte ens att man kunde köpa så stark öl kikade in på hans rum när han var ute och där låg det vintetror, ölbukar och flaskor med starksprit. Har även hört honom öppna burkar men trott det var läsk...
Idag satt han på balkongen på förmiddagen och min sambo gick ut för att prata lite innan han gick till jobbet. Han (sambon) kom in och viskade till mig "han sitter och dricker vin!". Klockan var då ungefär 11 på förmiddan. Jag vet inte om vi borde göra nåt. Han är inte stökig eller otrevlig eller nåt, men han dricker liksom dygnet runt alla dagar i veckan verkar det som. Han har som sagt också en hund som oftast är med mig då han stänger sin dörr för att sitta där inne och dricka verkar det som. Det gör mig inget att hunden är med mig då jag har tid att ta ut henne och sånt pga att jag har sommarlov, men HAN borde väl bry sig?
Borde jag säga nåt? Han kan väl inte må så bra så mycket som han dricker? Eller ska jag bara låta det vara så länge han inte tar upp det?