• MedlemFV

Rätt psykiatrisk vård på grund av att gärningsmannen är förvirrad

Vad exakt menas med det egentligen? "Förvirrad". Hur är man då? Vad exakt menas med det? Någon som skulle kunna ge exempel? Att en person är förvirrad kan det också ha att göra med att man har låg intelligens och därför är man förvirrad om samhället och andra områden? Jag läste någonstans på internet, att juridisk benämns "allvarlig psykiskt störning". Det har jag aldrig förstått. Jag läser det på tidningen, internet och annat i media "allvarlig psykiskt störning". Vad exakt är det egentligen? Tack på förhand! (Tråden ligger nog fel, ber om ursäkt)

• Svar på tråden Rätt psykiatrisk vård på grund av att gärningsmannen är förvirrad
  • Litet My

Hmm jag såg den ju, men googla "rättspsyk allvarlig psykisk störning" så hittar du en del

• MedlemFV

Okej. Jag läst nu lite om allvarlig psykiskt störning, och tror jag har fått lite på kläm på saken. Men förvirring. Någon som kan ge svar på det? Eller åtminstonen ett exempel? Och som jagvtidigare frågade. KN det ha att göra med att man har låg intelligens?

• boundforglory

Var kommer förvirrad ifrån? Vem har sagt det till dig?
    Det är bara ett ord för att beskriva någon som uppträder konstigt vilket man kan göra vid psykiskt sjukdom.

Svar på tråden Rätt psykiatrisk vård på grund av att gärningsmannen är förvirrad