• MissMf

Hårda bröst

Det känns inte som att bebisen tömmer brösten. Han är 10 dagar idag o vi blev inlagda o där fick jag pumpa för han fick tillägsmatning i sond. Ska jag fortsätta pumpa för o tömma eller ska jag stå ut? Pumpade senast i tisdags o idag är det lördag. Kan trycka på brösten så det bara sprutar o då kan dom kännas hyfsat tomma. Ska jag fortsätta att trycka bort övertrycket eller ska jag pumpa?

• Svar på tråden Hårda bröst
  • Malima

Tryck bort övertrycket,annars stimulerar du bröstet till att tillverka ännu mer mjölk!

• Aftonstjärna

Det kan nog vara bra att tömma om brösten känns hårda så du du inte får mjölkstockning. För mej var det lättare att stå i en varm dusch och trycka ut mjölken än att pumpa. Tar lite tid innan det blir balans i mjölkproduktionen, men kommer att jämna ut sig när babyn växer till sig lite. Kämpa på! 

bf 23 oktober
  • MissMf

Tänkte att de va bäst o trycka ut det själv. Då fortsätter jag med det :) är rädd för mjölkstockning men har masserat bort början till knölar varje gång. O har stoooora ull inlägg :)

• Aftonstjärna
    MissMf skrev 2014-06-07 09:11:11 följande:
    Tänkte att de va bäst o trycka ut det själv. Då fortsätter jag med det :) är rädd för mjölkstockning men har masserat bort början till knölar varje gång. O har stoooora ull inlägg :)
    Låter som du har bra koll! 
    bf 23 oktober
Svar på tråden Hårda bröst