• scaras

Trött unge..

Vår drygt 2½åring är en pigg o glad tjej och har alltid varit. Men på sistone verkar hon va så trött.. Har dragit ner lite på sovningen på dagis till ca 30 min men när vi kommer hem på eftermiddagen vill hon typ gå o lägga sig och nu idag.. ledig dag, vaknade vid 6 sovit hela natten så sa hon sig vara trött vid halv nio redan o nu ligger hon o sover. 

När vi gör roliga grejer så har hon tempo som heter duga så hon är ju inte slö hela tiden men känns lite konstigt att va så trött nu, inte så många timmar efter en hel natt liksom.

Vad tror ni, har barna sånna här perioder (första barnet så noll koll) eller är det nått som inte står rätt till?
    Är själv diabetiker  så den tanken har redan slagit mig att hon har det med, men sockret är testat och är ok.

• Svar på tråden Trött unge..
  • Anna74a

Jag har en kille som fyller två i sommar och han brukar sova en extra sväng på förmiddagen, är han extra trött kan det bli en stund på eftermiddagen också.

De växer ju så att det knakar och lär sig nya saker hela dagarna tänker jag.

• PrinsessanLeia

När somnar hon på kvällen? Jag skulle låta henne sova lite längre på dagis om hon kan somna på kvällen.

• scaras
    PrinsessanLeia skrev 2014-06-07 10:04:56 följande:
    När somnar hon på kvällen? Jag skulle låta henne sova lite längre på dagis om hon kan somna på kvällen.
    När hon sover kort så somnar hon vid sju.. vi kortade sovtiden just för att kvällarna började bli så långa.. typ halv nio-nio. Inte hållbart då hon börjar dags kl 7 tyvärr.
  • mammalovis

Hon har inte någon infektion i kroppen som inte riktigt brutit ut ännu?

Annars är det ju inte så konstigt att de är trötta när de kommer hem från förskolan efter en intensiv dag och varvar ner hemma och då blir så trötta att de (nästan) somnar. Det tar nog lite tid innan kroppen ställer om sig till längre nattsömn eller mindre totalt.

Min dotter är 3,5 år och befinner sig i gränslandet för om hon klarar sig utan vila några dagar i veckan.  Ibland när hon inte sovit på dagen blir hon fruktansvärt grinig på eftermiddagen-kvällen. Minsta lilla som går henne emot ger ett rejält känsloutbrott. Någon gång har hon satt sig i soffan och läst en bok och somnat i soffan vid fyra-halv fem efter förskolan. Så vi testar lite fram och tillbaks vad som ger en glad tjej som somnar i hyfsad tid på kvällen.

Svar på tråden Trött unge..