• AnnaStream91

Tredje missfallet... behöver solskenshistorier eller en vän i samma sits...

Ja, ett år har gått sen vi bestämde oss för att försöka få barn. Och här sitter vi, tre missfall senare... MA i v 13 i september, MA i v 8 december och i förrgår fick jag mitt tredje mf i v5... Vill bara gråta och skrika högt... Vill så gärna bli gravid och få behålla vårt älskade barn! Läste någons kommentar härinne nyss att "efter tredje missfallet så har man större risk att få missfall igen, men oroa er inte för det är bara 2% av alla gravida kvinnor som får 3 missfall"... Det skar i mitt hjärta. Vi väntade ett halvår mellan förra missfallet och att försöka bli gravida igen, nu vill jag inte vänta utan bara köra på. Tänker äta rosenrot för min mens är oregelbunden (ca 7 veckor) och därefter progesterall... Men stundvis känns allt så hopplöst. Snälla, om det finns någon därute som varit i samma sits och kan bjuda på en solskenshistoria -skriv.  Eller kanske någon som sitter i samma sits och vill följas åt -skriv ... Jag känner mig så ensam och vill så gärna ha min bebis! 

• Svar på tråden Tredje missfallet... behöver solskenshistorier eller en vän i samma sits...
  • Malima

Jag har 2vänner som blivit gravida på 4:e försöker, alltså att det tagit sig! Båda hade precis fått en tid för att påbörja utredning! Har de tagit alla rutinblodprover de andra gångerna så att man vet att alla värden varit ok?

All lycka till!!

• AnnaStream91
    Malima skrev 2014-06-07 09:17:00 följande:
    Jag har 2vänner som blivit gravida på 4:e försöker, alltså att det tagit sig! Båda hade precis fått en tid för att påbörja utredning! Har de tagit alla rutinblodprover de andra gångerna så att man vet att alla värden varit ok?

All lycka till!!
    Tack för ditt svar Malima! <3 Alla prover visar att det ser jättebra ut och i augusti ska vi få göra kromosonprov men enligt gyn så visar det oftast ingenting... De säger att vi bara har otur! :/

Tack!
  • AnnaStream91
    MoonlightG skrev 2014-06-07 12:46:43 följande:
    Läste att du tagit prover men har du även kollat sköldkörteln?
    Jag har varit väldigt sjuk i hypertyeos (överfunktion) för ca 2 år sedan och fick den helt bortopererad för 1,5 år sedan och därefter är mitt Levaxin inställt och jag går på regelbundna kontroller. Så det är det inte heller..
  • MoonlightG
    AnnaStream91 skrev 2014-06-07 13:23:45 följande:
    Jag har varit väldigt sjuk i hypertyeos (överfunktion) för ca 2 år sedan och fick den helt bortopererad för 1,5 år sedan och därefter är mitt Levaxin inställt och jag går på regelbundna kontroller. Så det är det inte heller..
    Då har du inte över 2 i tsh?
  • MoonlightG

Detta frågar jag eftersom värdet på vad som är ok är ibland upp till 4 i tsh men detta stämmer inte speciellt vid fertilitet. 

• Callan

Första barnet blev till på första försöket.
    Sedan följde 4st mf/MA! :-0
    Tillslut fick vi vår efterlängtade lillebror.
    Ge inte upp! Det må kännas tufft nu, men det är värt det sen!

Det finns flera trådar i ämnet här på fl, sök på dem så får du hopp!

Svar på tråden Tredje missfallet... behöver solskenshistorier eller en vän i samma sits...