• Anonym (orolig..)

inga äl flytningar, svårare att bli gravid?

Hej. Jag och min sambo har påbörjat fertilitetsutredning. Jag verkar ha utebliven ägglossning. Min man har gjort spermaprov som var normalt. Jag har ätit 2 kurer med pergotime men blir inte gravid. Jag har heller inte de typiska ägglossnings flytningarna. Inte ens lite vattniga. Måste man ha det och vad kan man göra för att få det? Hade inte det innan pergo heller... tacksam för svar.

• Svar på tråden inga äl flytningar, svårare att bli gravid?
  • julii
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-06-09 12:30:06 följande:
    Hej! de flesta kvinnor har de, men inte alla. man kan inte påverka det. Håller tummarna att pergon hjälper. Lycka till

Så flytningarna kan inte vara en orsak till att jag inte blivit gravid?

Har hört att om man inte har trådiga vattniga flytningar är det svårt för spermier att ta sog fram ?!?!
  • julii
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-06-09 12:30:06 följande:
    Hej! de flesta kvinnor har de, men inte alla. man kan inte påverka det. Håller tummarna att pergon hjälper. Lycka till

Så flytningarna kan inte vara en orsak till att jag inte blivit gravid?

Har hört att om man inte har trådiga vattniga flytningar är det svårt för spermier att ta sog fram ?!?!
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det är väl för att du har utebliven ägglossning. Utan ägglossning ingen befruktning. Har du bmi på över 25 kan det hjälpa att gå ner i vikt. Lycka till

Svar på tråden inga äl flytningar, svårare att bli gravid?