• Mels

Invandrares släktingar ska få socialbidrag i hemlandet, är det rätt att våra skattepengar används så?

Ni som är för denna mångkultur, hur mycket är ni beredda att offra?

En ung invandrare som tagit sig illegalt till Sverige får rätt till 6 000 kronor i reseersättning från Hässleholms kommun för att även hans familj ska kunna komma till Sverige. Det betyder att landets sociala myndigheter i fortsättningen kommer att tvingas betala ut bidrag som avser invandrares släktingar i utlandet, enligt socialnämnden.

Domen innebär att bidrag till människor bosatta i utlandet ska beviljas på ett helt annat sätt än bidrag till svenskar. Enligt socialnämnden i Hässleholms kommun kommer utbetalningarna avseende utlänningar närmare bestämt att ske ”med automatik och helt utan kontroller”, eftersom myndigheterna inte kan kontrollera förhållanden utanför Sverige.

www.nsk.se/article/20140603/HASSLEHOLM/140609874/-/socialnamnden-forlorar-sin-uppgift
  • Svar på tråden Invandrares släktingar ska få socialbidrag i hemlandet, är det rätt att våra skattepengar används så?
  • Mels

Men de flesta kanske blundar hellre än inser fakta..

• Drottningen70

Suck. Tänk om ni haters skulle lägga en hundradel av ert engagemang på att göra världen lite bättre istället för att vara avundsjuka och bittra över att behöva dela med er en liten liten smula av era stora privilegier..

Att ställa en eller flera utsatta grupper mot varandra invandrare vs sjuka eller invandrare vs gamla är argument som enbart de mest okunniga och infantila köper förövrigt...pinsamt.

Och det är inte "illegalt" att komma som flykting. Antingen bedöms man ha flyktingskäl och då får man uppehållstillstånd, eller så bedöms man ej ha flyktingskäl och då blir man hemskickad. Betydligt fler får avslag än uppehållstillstånd är väl bäst att tillägga innan det börjar yras om "okontrollerad invandring"... Haha

• Mels
    Drottningen70 skrev 2014-06-04 20:50:16 följande:
    Suck. Tänk om ni haters skulle lägga en hundradel av ert engagemang på att göra världen lite bättre istället för att vara avundsjuka och bittra över att behöva dela med er en liten liten smula av era stora privilegier..

Att ställa en eller flera utsatta grupper mot varandra invandrare vs sjuka eller invandrare vs gamla är argument som enbart de mest okunniga och infantila köper förövrigt...pinsamt.

Och det är inte "illegalt" att komma som flykting. Antingen bedöms man ha flyktingskäl och då får man uppehållstillstånd, eller så bedöms man ej ha flyktingskäl och då blir man hemskickad. Betydligt fler får avslag än uppehållstillstånd är väl bäst att tillägga innan det börjar yras om "okontrollerad invandring"... Haha
    Som sagt, jag sprider fakta gladeligen, vad tycker du om att privata företag gör miljonvinster på att ha flyktingboenden?
  • Mels

Och visa mig vart det visar att fler får avslag än får stanna tack? Du är medveten att alla Syrier som kommer till Sverige får permanent uppehållstillstånd??

• Penida

Avskyr CIO-metoder
  • Drottningen70
    Mels skrev 2014-06-04 21:01:32 följande:
    Och visa mig vart det visar att fler får avslag än får stanna tack? Du är medveten att alla Syrier som kommer till Sverige får permanent uppehållstillstånd??

Ja det är jag. Och? Är DU medveten om att det är betydligt fler än syrier som ansöker om flyktingstatus?

Ang din fråga om vad jag tycker att privatpersoner gör vinster på flyktingboenden så är mitt svar att jag är emot alla vinster inom välfärden.
  • Drottningen70

Hittade bara statistiken för 2012 nu. Då var det 44.000 personer som ansökte om asyl i sverige. 12.000 av dem fick stanna.

• Mels
    Drottningen70 skrev 2014-06-04 21:42:45 följande:
    Hittade bara statistiken för 2012 nu. Då var det 44.000 personer som ansökte om asyl i sverige. 12.000 av dem fick stanna.
    Ja för gammalt. då fick inte alla Syrier permanent uppehållstillstånd. Totalt har drygt 116 500 personer fått arbets- och uppehållstillstånd i Sverige** under 2013. www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-01-02-67-procent-fler-fick-skydd-jamfort-med-2012.html
  • Litet My

• Niit88
    Mels skrev 2014-06-04 21:01:32 följande:

Haha permanent uppehållstillstånd får dom INTE , varför ljuger du för? Jag har en nära vän som jobbar med detta, dom får tillfällig uppehållstillstånd.
  • puss
    Niit88 skrev 2014-06-05 12:42:11 följande:

Haha permanent uppehållstillstånd får dom INTE , varför ljuger du för? Jag har en nära vän som jobbar med detta, dom får tillfällig uppehållstillstånd.
    Jo alla i hela världen får put och ny tv, och deras släktingar också, och alla i hela världen får moppe av staten.
  • Gert

Allt annat är rasistiskt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Invandrares släktingar ska få socialbidrag i hemlandet, är det rätt att våra skattepengar används så?