Visst är det skönt när dem trivs på förskolan. Jag var alltid så orolig för att det skulle bli jobbiga och utdragna avsked, men istället har lämningarna tagit max 5 minuter. Men dottern går sin sista vecka nu. Vi tycker det är jättetråkigt för hon älskar verkligen sin förskola. Men jag ska bli igångsatt på torsdag och sen får hon inte gå där mer. Vi ska få tvillingar så både jag och min man kommer vara föräldralediga fram till februari-mars, så hon kommer förlora sin förskolaplats. Sedan ska vi flytta från Norrby till Sjöbo till december, så det blir väl att byta förskola ändå.
Håller helt med dig om att man inte vill byta från fast till vikariat. Framtiden blir ju direkt otryggare. Men tjänstledigt är ju ett bra alternativ. Skulle du vilja fortsätta som undersköterska, men inom något nytt område, eller funderar du på att testa något helt nytt? Jag är nyexad logoped. Har tänkt börja söka jobb till våren, när barnen blivit lite större. Det finns tyvärr inte så många logopedjobb i området, så jag måste börja söka tidigt och hoppas att jag får något till efter sommaren.
Ja, vi längtar verkligen till bebisarna. Men jag är lite orolig för hur det ska gå med 3 så små barn. Kan ju bli riktigt kaotiskt. Nästa vecka lär jag få svaret :)