• Mellanmjölkens land

Roliga sommarnöjen för en 3åring i Västeråstrakten?

Dottern på 3 år har igår och idag sprungit till dagis (idag frågade hon 7:30 om vi kunde gå trots att hon är 15h-barn och börjar 9). Pga först en bruten arm och sen ett besök hos farföräldrarna hade hon varit där 2 dagar på 3v så hon längtade verkligen efter sina kompisar.

Nu ska hon gå resten av juni för att sen vara hemma hela juli och gå de två första veckorna i augusti innan det återgår till det normala i september.

Vi kommer vara hemma hela familjen, vilket inkluderar en lillasyster som för tillfället inte gillar att åka bil. Självklart hoppas vi på att det ändras men vad kan man göra på hemmaplan i juli? 10-20 min bil kan funka (t ex till badstranden) men inte långa resor till t ex djurparker eller Astrid Lindgrens Värld om vi inte delar på oss och sambon åker själv med stora dottern (lilla ammas fortfarande rätt mycket).

• Svar på tråden Roliga sommarnöjen för en 3åring i Västeråstrakten?
  • Mandelskorpan

Vallby friluftsmuseum, leksaksmuseumet Tidö kanske? En utflykt med båt till någon ö, östra holmen, elba? Minigolf?

• Mellanmjölkens land

Minigolf tror jag hon är för liten för men de andra grejerna kan nog funka. Tack för tips och ös gärna på med mer förslag!

Kanske åka till nån ny, spännande lekpark och ha picnic där? Förslag på vart man kan åka?

• Mandelskorpan

www.brunnbylantbrukardag.se/

Nu har jag bara varit på Brunnby när det varit julmarknad men det kan vara värt att kolla upp? Ligger ju nära till och titta på traktorer kan ju vara en tacksam sysselsättning....

Lekparker har jag ingen koll på men picknick / fika vid Ängsö slott kanske? Där är fint för promenad.

Sen finns ju gamla kära Björnön med badstrand.

Googla om det finns någon 4H gård?

Vet att förr var det ibland flyguppvisningar med gamla veteranplan. Men kanske lite avancerat för en treåring....

• cosinus

Vi hälsade på en familj i våsterås förra året och var till en minidjurpark en bit utanför. Ungarna tokgillade det. Kungsbyn eller nåt sånt hette det.

• cosinus
    cosinus skrev 2014-06-05 14:57:08 följande:
    Vi hälsade på en familj i våsterås förra året och var till en minidjurpark en bit utanför. Ungarna tokgillade det. Kungsbyn eller nåt sånt hette det.
    och kan inte geografin där nere så bra men 20 min borde kunna funka beroende på var ni bor i v-ås
  • Mellanmjölkens land

Kungsbyn ligger kanske 10 min från oss så dit ska vi. Fördelen där är att det är så nära att en av oss kan åka dit med 3åringen medan den andra kan stanna hemma med bebisen.  Vi var där nån gång förra sommaren men det är nog roligare för en 3åring än för en 2åring.

Öppna förskolan tänkte vi sikta in oss på oxå

• hanna021

Åsby mini Zoo i Hallstahammar.
    Södrabjörnön badet längst ut på björnön stor fin gräsmatta o lång lång grunt och då är lite lungnare där då foolk ej hitta ut så kan man ex ta med sig grill och ha picknic.

Svar på tråden Roliga sommarnöjen för en 3åring i Västeråstrakten?