Lagombutwhy skrev 2014-06-22 17:10:24 följande:
Hej ni rädda :)
Jag är gravid med nr 5.. Det blir snitt denna gång pga att jag op för diskbråck 2 ggr o har en instabil disk. Fick snitt även förra gången för 6 år sedan då dottern låg i säte o vägrade vända sig trots försök. Snittet gick jättebra, även läkningen efter. Kan dock jämföra med mina tre vaginala förlossningar om det kan hjälpa er:
Vaginal förlossning gör självklart förbannat ont, men bebisen kommer igång snabbare likaså amningen. Dessutom är man själv på benen samma dag o kan ta aktiv del i skötseln.
Snitt är snabbt avklarat, man slipper långdragen smärta. Däremot är man liggande ett par dgr då pappan får ta största delen av skötseln.
När jag låg med diskbråck (bokstavligt talat. Var sängbunden de två sista månaderna...) Så diskuterades snitt, men ortopeden ville inte gå med på det eftersom min rygg då inte kunnat bygga upp musklerna igen. Jag skulle alltså blivit sängbunden ett bra tag även efter förlossningen. Under förlossningen fanns en ortopedläkare med hela tiden. Hur har dina läkare resonerat?
Nu är jag opererad, men jag har ju ändå ont fortfarande. Därför är jag rädd att det ska bli likadant...