Väljer en alkoholist en fest över att träffa sin kärlek?
Han säger att han är alkoholist om än en fungerande sådan. Det vill säga att han super inte i veckorna och skulle aldrig sitta ensam hemma och dricka en tisdag men på helgerna väljer han gärna fest och utgång men inte exakt varje helg. Jag dricker inte alls.
Nu till mitt problem. I helgen valde han att ljuga och mörka för mig att han skulle ut med vänner. Det började redan på onsdagen med dåliga ursäkter på varför vi inte kunde träffas på lördagen. Sen på lördagsmorgonen skrev han ett gulligt sms att han var sängliggande pga sjukdom sen i fredags men skulle ringa mig och han avslutade med att han älskar mig. Han ringde aldrig på lördagen.
På kvällen börjar han sms:a att han längtar efter mig och vill träffa mig nu och på söndag morgon och annat gulligt. På en rak fråga fortfarande på sms sa han att han var sängliggande just då. På söndag morgon ser jag i newsfeed att någon har taggat honom på lördag kväll med ett foto på honom när han festar men när jag tittar på hans timeline så är den borttagen. Den försvann även från newsfeed senare. Så snubben var alltså ute och festade men låtsades vara sjuk inför mig.
Bara för att jävlas så ringer jag 3-4 gånger på söndag morgon och skickar ett sms. Han har fortfarande inte svarat eller ringt tillbaka. Det här är alltså någon som jag har känt enormt länge och som brukar göra allt för att bedyra sin kärlek till mig. Vi var nyss på en trevlig spa-helg tillsammans t ex.
Att han är ett avskum behöver ni inte säga för det vet jag redan och jag tänker avsluta med honom men jag är ändå nyfiken på hur en person som honom tänker och fungerar. Han kan ju inte älska mig som han säger om han väljer att a) ljuga och b) inte träffa mig för att han hellre vill festa.