• Flotta

Vilken sulky? Mountain buggy nano?

Då var det dags att köpa sulky till ettåringen... Har lite funderingar på en mountain buggy nano, är det någon som har erfarenhet av en sådan och har lust att dela med sig? Eller om någon har tips på någon annan bra.

Vi behöver en som är bra att sova i, eftersom pojken väldigt ofta sover i vagnen på dagen. Ett plus är om den är lätt att fälla ihop och transportera (alltså lätt och tar lite plats). Bra varukorg är också ett stort plus. Kan man lätt få på en ståbräda så är det också bra. Jag letar alltså efter den perfekta sulkyn till ett okej pris, finns den?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken sulky? Mountain buggy nano?
  • lmyranl

Jag är också intresserad av nano sulkyn .. Vill höra av andra tycker!!

• Vickan I

Skulle köpa en Babyjogger city mini GT. Älskar vår. Himla smidig och bra, lätt att fälla och rejäl sufflett när de sover el när det regnar.

• Flotta
    Vickan I skrev 2014-06-02 21:32:13 följande:
    Skulle köpa en Babyjogger city mini GT. Älskar vår. Himla smidig och bra, lätt att fälla och rejäl sufflett när de sover el när det regnar.
    Tack för svaret! Jag har funderat lite på en sådan också, den verkar ganska bra. Kan man köra den med en hand?
  • Vickan I

Flotta- absolut. Jag beställde vår från Polen. Kommer man undan ännu billigare också :)!

• Flotta
    Vickan I skrev 2014-06-02 22:24:56 följande:

Flotta- absolut. Jag beställde vår från Polen. Kommer man undan ännu billigare också :)!

Jaha, från vilken sida beställde du då? Jag såg att de rear ut den modellen som heter babyjogger city mini (utan gt alltså) på en affär här i närheten. Det verkar ju vara en lite enklare variant fast liknande modell.

Det finns alldeles för mycket att välja på, usch så svårt det är! Den där nanon verkar ju bra på många sätt, men den ser inte så mjuk och ombonad ut, kanske inte så bra om han ska sova i den. Jag har haft två vagnar och en sulky som jag varit missnöjd med, så nu vill jag ha den perfekta sulkyn denna gången
  • Vickan I

Beställde från Ekowozki. Maila butiken på engelska om vad du vill köpa så skickar de ett prisförslag. Det är absolut värt de extra kronorna att få med GT-hjul. Så himla mycket skönare körkänsla (och åka också) än med hårda paraplysulkyhjul.

• Flotta

Tack för tipset! Det lutar iallafall åt någon babyjogger variant nu

Svar på tråden Vilken sulky? Mountain buggy nano?