• mammsenS

+20kg i vecka 29:O

Är orolig då jag igår hade ett blodtryck på 198/94. iDag när jag vägde mig såg jag att jag gått upp 20 kg !!! NÅn mer som gått upp mycket samt haft högtblodtryck uTan att de var någon fara ?

• Svar på tråden +20kg i vecka 29:O
  • 3skabli4

När var du senast hos bm? Vad säger hon?

• E2012smamma

Är inte det jättehögt blodtryck?

Om du inte mätte det hos bm vem har mätt på dig

• enbyxaochenboll

Men herregud, är du säker att blodtrycket stämmer? Det är ju jättehögt. Övertrycket iallafall. Hur mår du, har du vätskat på dig eller svullnat, ont i huvudet? Jag hade ringt förlossnngen.

• Maria222

Blodtrycket är för högt, om viktippgången beror på vätska så är det inte så bra. Kontakta din barnmorska.

• E2012smamma

Jag hade också ringt förlossningen

Tänkte bara att blodtrycket kanske är fel om

Du mätt själv men du gör absolut bäst i att åka in. Det kan vara havandeskapsförgiftning

• mammsenS

En granne hade en blodtrycks maskin som han tog fram då jag måde jätte dåligt. kAnske inte gav helt rätt ? Men han gjorde på min man oxå och de var bra. iDag mår jag okej faktiskt. liiite huvud värk, kanske bara var något tillfälligt.

• 3skabli4
    mammsenS skrev 2014-06-02 20:13:19 följande:

En granne hade en blodtrycks maskin som han tog fram då jag måde jätte dåligt. kAnske inte gav helt rätt ? Men han gjorde på min man oxå och de var bra. iDag mår jag okej faktiskt. liiite huvud värk, kanske bara var något tillfälligt.

Tycker du bör kolla upp dig väldigt snart!
  • Limaliie

Du bör ringa förlossningen pronto och kolla upp dig! Jättehögt blodtryck.

• E2012smamma
    mammsenS skrev 2014-06-02 20:13:19 följande:

Åk in! Särskilt om du mådde dåligt och har huvudvärk. Det kan vara tecken på den allvarligare formen av hsf! Vänta inte!
  • ebbozz

OJ, det låter jättehögt i mina öron. jag tycker definitivt att du borde åka in och kolla upp det!
    jag tog i fredags och då hade jag 110/75 lite lågt, men bra lågt sa läkaren...

Svar på tråden +20kg i vecka 29:O