• Anonym (Maskeradångest)

Vår 4-åring ska på maskerad. Behöver tips!

Ja, som rubriken lyder så ska vår 4-åring på maskerad. Jag har alltid ogillat maskerader själv, och brukar aldrig klä ut mig.
    Men jag vill ju att sonen ska få gå och ha kul.

Men till saken hör att jag har så dålig fantasi när det gäller sånt här också, och är väldigt "opysslig" av mig. Jag har inte en enda idé om vad man ska hitta på (inte sonen heller).

Helst ska det vara något väldigt enkelt som man kan fixa hemma utan att behöva handla en massa tillbehör.

Någon som har något bra tips? Någon maskerad-veteran här? Glad

• Svar på tråden Vår 4-åring ska på maskerad. Behöver tips!
  • Amanda84

- Riv sönder ett lakan och rulla in honom i trasorna så att han blir en mumie! Se till att fästa dem med säkerhetsnålar i kläderna på sådant sätt att han får av sig byxorna om han behöver gå på toaletten.

- tillverka valfria djuröron och sätt på ett diadem, måla nos och morrhår i ansiktet och låt honom ha kläder i lämplig färg.

• Mika86

Vet ju inte vad han gillar men här är det allt från kungar till superhjältar som gäller.
    På nätet finns det massa att köpa.

• Laine

Vad gillar han då?
    Djur? Filmer? osv.

Finns massor som är lätt att klä ut sig till.
    En randig tröja, en väst, trekvarts byxor, en snusnäsduk på huvudet, så är han en pirat.

Svarta/bruna/grå kläder ett snöre i midjan och lite målat i ansiktet och ett par öron så är han en katt.

Blå kläder, en röd cape så är han stålmannen

• Amanda84

Troll: fläta en svans och sy/sätt fast i byxorna. Sy fast en lapp på knät. Måla fräknar på kinderna med kajalpenna och tupera håret/rufsa till det med hjälp av hårspray/hårgelé.

• emmakatta

Vad vill sonen själv klä ut sig till? Min treåring har en mycket stark vilja gällande dessa saker och vill bestämma själv. Sist ville han vara sopgubbe och det löstes med "arbetsbyxor" och reflexväst inköpt på Jula. Är själv helt ohändig och fasar för när ungen vill klä ut sig till något jag inte kan köpa :)

• pigglet

Tomte, eller om ni har kvar några kläder från luciatåget så funkar ju alla de.

Pippi, om ni kan låna en peruk. Brukar ju vara vanligt i barnfamiljer att det finns pippi-kläder.

Karlsson på taket, klipp ut en propeller i papp och fäst på ryggen, en kudde under tröjan så han blir lagom tjock.

Prins, gör en krona av kartong.

Doktor, ta en vit, kortärmad vuxenskjorta så blir den lagom lång. En väska med plåster och piller-burk. Vill man kan man göra en doktors-bricka, du vet sådan där namnskylt att fästa på rocken.

Svar på tråden Vår 4-åring ska på maskerad. Behöver tips!